Formodet kobling.

Hej Alle LDS'er...

Er ny her på sitet.

Ejer en ældre Fiat Punto 1,2 60 SX fra 96.

Når jeg når de 80 km/t og må slippe farten til de 70 km/t.. for derefter at skulle op i fart igen er det som om speedometer og omdrejninger lige står stille/ i stampe på de 70 km/t.

Koblings pedallen træder jeg gerne helt i bund, men det er som om den ikke skal løftes langt fra bunden fro at tage ved.

Ligeledes har jeg oplevet at det har svært ved at gå i 2 gear.. og når den så gør det ligesom små hopper den, i hvert fald når den er kold. ligeledes i 3.

Er der nogen der har forstand på, hvad disse forhold kan skyldes?


"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Hej Alle LDS'er... Er ny her på sitet. Ejer en... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja.. men det var jo 3300 han sagde.
Kan man regne med det, altså nye pakdåser og gearolie, når det nu er en professionel der er sat på sagen.?
Ellers må man jo gå udfra at han kan holdes op på ikke at have lavet sit arbejde ordentligt!

Må nok lige se tiden an mht. tændrør/kabler og rotor, men tak for oplysningen :-)

"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Hvis pakdåserne ikke er utætte lige nu kan du da ikke holde ham op på noget?? Du valgte jo selv det billigste tilbud... Ham der skulle have 4500 har nok i sidste ende givet det bedste tilbud da han sikkert ser pakdåser og gearolie som en selvfølge, og giver sig selv lidt ekstra tid til at kontrollere alt er i orden.

Du har bedt om ny kobling. Skal han så kontrollere svinghjul, motorpakninger, gearkasse pakninger og oliestand, hvis det skal være billigt? Tre timer er ikke meget, men desværre er mekanikerne så pressede i pris at de bliver nødt til at give så stramme tilbud for at få opgaven.

Reparationen du har bedt om bliver jo udført, altså ny koblingsbelægning.


 

grossmann: Nej.. Det skal da ikke bygge bilen op fra bunden, da jeg bad om at få skiftet kobling.
Men skal en tegner der bliver bedt om at tegne et hoved også kun tegne omridset og ikke næse, mund og ører. Nej, vel.

Nej, det kan jeg regne ud, men da jeg snakkede med ham mente han nok at det kun var koblings pladen, ikke noget med udrykkerleje osv.. Da den ingen lyde sagde.
Skal nok lige vende tilbage med melding om reperationen, hvis nogen vil have slutningen med.

Tusind tak for supporten grossmann og i andre. :-)

"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Grossmann har fuldstændig ret.
Men hør : der er forskel på at reparere på en 18-20 år gammel Punto der (ikke for at fornærme) nok ikke er mere værd end leveringsomkostningerne på en ny bil.
Hvis den kan fixes og er køreklar til 3300 kr i stedet for 4500 kr, så vælger den fornuftige den billige løsning, for man ved at den kører på lånt tid alligevel. Og på en momentsvag Punto er det netop muligt at kun belægning er slidt mens leje og svinghjul stadig kan holde et par år.
På andre momentstærke (ex.HDI`ere), der mener jeg at udrykkerleje, svinghjul og kobling nærmest skiftes som "et sæt" fordi delene i en eller anden grad er slidte da momentet er så kraftigt. Her snakker vi helt andre priser :-)

Så nyd nu at din bil bliver køreklar for en virkelig overkommelig pris.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Hej.

Så kom Punto'en hjem i folden... Blev skiftet koblingssæt, udrykkerleje og Gearkasse Olie for lige under 3300kr.
Super...Hold da kæft, den pedal føltes som når man trykker en finger ned i en pakke Lurpak efter at den har stået på bordet en halvanden times tid. SUPER.

Nu vil jeg som du siger rasbak ud og nyde den forhåbentlige forekommende sommer i en køreklar bil til en over kommelig pris :-)

"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Annonce
Så mangler vi en "synes godt om" knap ...

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Skrevet af NEP på 04 apr 2014 23:39
Hej.

Så kom Punto'en hjem i folden... Blev skiftet koblingssæt, udrykkerleje og Gearkasse Olie for lige under 3300kr.
Super...Hold da kæft, den pedal føltes som når man trykker en finger ned i en pakke Lurpak efter at den har stået på bordet en halvanden times tid. SUPER.

Nu vil jeg som du siger rasbak ud og nyde den forhåbentlige forekommende sommer i en køreklar bil til en over kommelig pris :-)
Det er godt du blev kørende igen. Det syntes at være en god billig mekker, af den gammeldags slags, du der har fundet. Vær god ved ham for eftertiden. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er godt du blev kørende igen. Det syntes at være en god billig mekker, af den gammeldags slags, du der har fundet. Vær god ved ham for eftertiden.


Tja.. Han er lokal. Har brugt ham før med noget bremse. Anlæg jeg ikke lige kunne få..Skulle han ikke have noget for med ordene "Ik noget, du kommer nok igen en anden gang".... Så kan man squ da ik andet end blive glad i låget :-D


Med hensyn til det jeg skrev, når jeg var nød til at slippe farten. Kom jeg ud for at den på en bakke i går med speederen på samme position, selv smed farten fra 80 til 60km/t.. og på toppen af bakken stadig med samme position på speeder ikke rigtigt ville nå de 80 igen.
Noget der siger nogen af jer noget?

"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Hej..

rasbak: Gudskelov da for at dette ikke ligner Facebook. :-) :-)

"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Fantastisk - jeg fik skiftet kobling på en gammel Peugeot 309 for 10 år siden
Pris kr. 4.000,- og det syntes jeg var billigt

Og da jeg havde en Sonata kostede det knapt kr. 10.000,-
Incl. en form for kulance på - 10 %. ( fra mit foretrukne værksted - importøren gav ikke noget - bilen var jo 2 mdr. efter garantiudløb ! ) - det er så også en noget større bil med en del mere moment - og deraf kraftigere/større/dyrere kobling.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis