maling til indenborsmotor??

Godaften 
Hvad for noget maling bruger i til at male jeres motor?? 

Mvh Mikael 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ægte olie maling

Nogen falder i og bruge hammer lak men det er en smags sag.

Det væsentlige er at du først giver den en ordentlig grunder.

Tænker også bare på motoren bliver vel noget varm alligevel så det skal være noget varmebestandigt maling??
Din motor skulle meget nødigt blive mere varm udvendigt end du til en hver tid kan lægge hånden på den uden at brænde dig, ellers får den ikke køling nok
Hej

Jeg har malet min motor, med en grunder og en emaljelak fra Esbjerg lak og farvefabrik. Det koster kun det halve af hvad jeg skulle give for de andre mærker (har ingen aktier i fortagendet).
Den holder fint og tåler sagtens temperaturen på ca 80 grader. Det skal så siges at udstødsportene bliver sorte, men de bliver jo også mellem 250 til 350 grader celsius. Det kunne vel så undgåes, hvis man malede de områder med ovnlak.

Mvh Finn
Jo altså nu bliver en marstal faktisk ikke mere en omkring 60 grader og ikke 80 ;-) (mht. udstødning så ja den bliver lidt mere varm).
Min marstal er sandblæst herefter grundet med en to-komponent grunder og herefter malet med hammerlak (i original grøn farve).
Esbjerg emalie er som finn skriver også rigtig god.

Der er forskellige farvekoder til de forskellige marstaller så hør evt. Finn i Marstal hvilken farve din model har... De fleste er dog grønne;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Annonce
Hej.
Jeg har søreme en bøtte maskinemaille stående, der har overlevet mange år og flytninger, og den føres vist i Ferguson grå og rød, Fendt grøn  og JVC gul.

mvh

varmetossen

Marstal motorer skal være græsgrønne, det giver en hestes kraft mere sige de der ovre
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også