Hønsehold - høns igennem tunnel ud i det fri ???

Kære Alle,

Jeg har tænkt mig at opstarte et mindre hobbyhønsehold, hvor hønsehuset skal være inde i en staldbygning.

Imidlertid er der en mellemgang mellem væggen i stalden, hvor hullet ud til det fri påtænkes lavet, og så placeringen af hønsehuset.

Og da haven ligger væsentligt lavere end staldgulvet, tænkte jeg om man kunne lave en mindre tunnel, ca. 1,5 m lang og ca. 50 x 50 cm i højde/bredde, som med en mindre stigning kommer fra haven i det fri, og op i gulvet af hønsehuset... (således at gangen mellem hønsehus og væg bibeholdes)

Er der noget af Jer, der køber den ? Og tror I hønsene gør...?

Go' dag,

VH Jakob

Der er altid plads til endnu en motor eller gammel maskine mere, inde i værkstedet..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, det er nok enten eller ikke.  Uagtet man nok ikke skal undervudere hønses mentale evner, da slet ikke når det gælder at finde foder, er en lav trang tunnel vist meget langt fra et naturligt habitat for dem. Vil gætte på at du skal sørge for der er så højt at selv kokken kan gå fuldt oprejst gennem for det skal lykkes.

Det kan være du skal finde en race der hedder jordhøns eller tunnelhøns.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis du laver tunnelen, med hønsenet, så er det ikke noget problem.
Smid lidt foder i tunnellen når hønsene skal ud og ind så har de lært det efter et par dage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis