Udskiftning af oliefyr med luft/vand pumpe.

Hej.

Jeg overvejer at skifte mit Baxi WHOB oliefyr med en luft/vand varmepumpe. Jeg har tidligere forsøgt at bestille et tilbud fra et par forhandlere, men de lokale her i området har åbenbart for travlt for jeg har aldrig modtaget et sådant.

Jeg fik dog en energiberegning der sagde at jeg nok skulle kigge efter en pumpe på ca 10 KW (primært pga spa-bad i huset). Jeg har kigget på en Danfoss 11Kw (DHP-AQ HP 11KW) og min ide var så at den skulle kobles til min nuværende beholder til forbrugsvand (en 265 liter beholder med en solvarmekreds) og så til gulvvarmen.

Jeg har et par ting som jeg ønsker at få afklaret:
1) Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal have en buffertank forbundet til gulvvarmekredsen... Der er ikke så meget plads der hvor varmepumpen skal stå, så det kan bliver et problem, men gulvvarmekredsen er jo også en buffer hvis jeg kan styre frem/tilbageløb præcist nok.

2) Er der nogen der har erfaringer med denne pumpemodel? Altså om den holder hvad den lover i forhold til COP og om den i det hele taget kan anbefales. Mit valg er begrundet af at modellen så vidt jeg kan se har indbygget el-patron, og jeg derved ikke behøver at modificere min nuværende varmtvandsbeholder.

3) Hvad vil det typisk koste at få monteret pumpen samt en nedtagning af et oliefyr (hvis jeg ikke skal blive flået).

Info: Huset er i 2 plan og på ca 200m2 med 300 mm iso i luft, 400 i gulv og 200 i vægge. Der er energiruder (velfac) og et Wirsbo gulvvarmesystem overalt (begge etager).
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan bestilte du tilbud hos de lokale Håndværkere ?

Hvis du har sendt dem en mail, skal du nok ikke regne med den store gevinst.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis