Brændeovn til sommerhus

Hej,

Hvilken brændeovn ser man ofte i et sommerhus? Jeg har en et udlejningssommerhus som trænger til ny. Jeg har kigget lidt på de her termatech brændeovne. De virker fornuftige i prisen og rimelig robuste.

Hvis der er andre sommerhus udlejere herinde vil jeg meget gerne hører erfaringer.
Sommerhuset ligger på vestkysten og er ofte beboet af tyskere.

Hilsen Jørn
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jørn.

Og velkommen her på Lav Det Selv.

Jeg tror ikke der er så mange her på LDS. der udlejer deres sommerhus, hvis de over hovedet har et.

Men ud fra mine erfaringer skal du købe en Bekkasin til dit sommerhus, begrundelsen her for, den sviner knapt så meget som dem hvor der ofte skal tømmes for aske. Den kan ikke betjenes forkert da der kun er en ventil på ovnen, hvor mange andre har over og under luft ventiler. Desuden giver den en god varme økonomi.

Arh - helt ærligt. Når man er ude og more sig og bruge penge skal der ild på bordet, altså et kontrolleret bål i brændeovnen.
Det skal være en med glaslåge, og de fås i simple udgaver, altså også simpel betjening til 5 - 10.000,- og endda under.
Vi har en som selv vores teenagebørn kunne finde ud af.
Jeg kan ikke anbefale et mærke, men besøg et par handlere.

mvh

varmetossen

Min skorstensfejer anbefaler intet andet end Varde ovne.

Jow han har vær'n i Varde

Annonce
har selv en Vardeovn i mit sommerhus - den er billig og fungerer perfekt på 10. år, så jeg giver Grossmanns skorstensfejer ret i at det er et godt valg

Vi har såden en fætter her i sommerhuset - fra dengang det var moderne - er 40 år gammel.

Giver ikke så meget varme som de nyere deciderede brændovne - det er nærmest en pejs.

Kan dog sagtens varme stuen op hvis den lukkes og spjældet ikke er helt åbent - så fiser varmen bare ud.

Men hyggelig - det er den

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har en Morsø m/egern, må sige at den er absolut pengene værd, jeg bruger sommerhuset mindst 10 dg hver måned også hele vinteren, den er økonomisk, da de brænder meget jævnt.

Holder godt på varmen og nem at styre, jeg har haft den i over 10 år, så engang Morsø altid Morsø :-)

Jeg tror at Jørn SF for længst har tabt interessen for den bold han smed i luften, ikke noget særsyn her på LDS.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis