Problem med varmt vand :-(

Hej 

vi er netop flyttet ind i en lejelighed men vi har bøvl men vandet vi har fået afvide af udlejer at temperaturen skal stå på mellem 30-40 for at det er perfekt inde i skabet.

Og varmt vandsbeholderen står til 60 grader 


Men kan godt lide at skulle gå i bad uden at skulle tænke på det varme vand forsvinder og også samtidig har en ordentlig varme i stedet for kun at være lunkent som det er i øjeblikket

Og når jeg så har været i bad maks 2 min. Så bliver det iskoldt og resten af hjemmet er der hellere intet varmt vand i mange mange timer efter så håber i kan hjælpe


Vi har fjernvarme/natugas
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du mon bestemme dig for hvad du har, for du kan ikke både have fjernvarme og naturgas drevet kedel
Der står bare naturgas/fjernvarme på lejekontrakten men mener at have hørt han har sagt naturgas

Men problemet er som sagt at vandet bliver lyn hurtigt koldt efter 2 minutter i badet og der derefter ikke er varmt vand i langtid efter i resten af hjemmet

Hvis du har natur gas, har du også en kedel i huset der opvarmer vandet. Det er en gaskedel og det vil sige at der er en brænder inden i, den tænder og slukker automatisk efter forbrug. På et sådant apparat er der ikke en varmvands beholder men en ventil der automatisk vender varmtvands strømningen igennem en varme veksler der så opvarmer dit brugsvand. Det lyder dog ikke til at det er tilfældet. Så må det være fjernvarme du har i huset, det bedste du kan gøre er at få fat i en der har forstand på tingene, så du kan få vist hvad du skal stille på og hvad du skal holde nallerne fra. Så du må enten have din husvært på besøg eller din vvs mand, husværten er nok billigst i drift. Der må være noget galt med anlægget hvis du skal rende og fryse når du har været i bad. Det er ikke i orden da du jo skal betale både husleje og varme.
kan godt ske det er en gaskedel der hænger i skabet hvor der er en masse andre rør osv

Vi har gulvvarme og det virker sådan set fint nok vi har det wivan hvor man har sådan nogen dimser til at hænge på væggen i hvert rum. Men om det virker efter hensigten aner jeg ikke da jeg ikke har forstand på alt dette

Skulle helst godt kunne tag et langt bad med ordentlig varme i længere tid samt kunne vaske op eller hvad man nu finder på efter uden der er kun er koldt vand i hanerne. Kan godt få vandet til at blive nogenlunde varmt i badet har jeg fundet ud af men så kræver det jeg skruer den ved badet helt om på max før og skruer man ned kommer der koldt vand ud før der bliver lidt varmt igen
Kan du se ild når det fyr kører inde i skabet ? Ellers er det ikke et gasfyr, jeg kan heller ikke forestille mig at der sidder et gasfyr inde i et skab, da det kræver temmelig meget luft for at kunne brænde. desuden skal der være en skorsten til aftrækket og et luft indtag ude fra for at det er lovligt at have et gasfyr.
Annonce
Det er brandvarmt her til morgen men det er kun når man fyre det helt op på maks i håndvask og i bruser og ved ikke om det forsvinder efter kort periode d ajeg ikke lige har testet det af udover og sætte det på maks. Men det burde da være nogenlunde varmt når man vælger 38 grader i badet men der er det kun lunkent men bliver varmt hvis jeg drejer det en så langt om jeg kan
Det er brandvarmt her til morgen men det er kun når man fyre det helt op på maks i håndvask og i bruser og ved ikke om det forsvinder efter kort periode d ajeg ikke lige har testet det af udover og sætte det på maks. Men det burde da være nogenlunde varmt når man vælger 38 grader i badet men der er det kun lunkent men bliver varmt hvis jeg drejer det en så langt om jeg kan
Nu springer du fra det egentlige spørgsmål, hvilken form for opvarmning du har. Det er det mest interessante lige nu. Så kan vi komme tilbage til dine varme problemer bag efter. Men det vil stadig være bedst om du får husværten til at hjælpe dig, det har du faktisk krav på !

forstår slet ikke du har noget problem. Din Husvært har et problem!!

Det er ham der skal løse det - hvis der er noget.

Men fremover bliver du nok nødt til at interessere dig lidt for teknikken i boligen


 

Har du overvejet det kunne være dit termostatbatteri der var problemet, nu når det er det eneste sted dit vand ikke bliver "varmt" ?

Lidt af hvert, uden noget af det hele?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis