Computerkøb


Min XP computer er blevet forældet og skal udskiftes. Er der nogen, der kan give mig et forslag til, hvad jeg skal købe i stedet. Jeg påtænker, at det skal være en stationær med mus. Jeg bruger ikke billeder eller film.



Neslein
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes jo et utal af computere, så det var et lidt vanskeligt spørgsmål at stille.

Men det væsentligste er nok at du skal sørge for at købe en med Windows 7 installeret. Kommer du fra en med XP er den nok det nærmeste du kommer et styre program du kan bruge til noget. Men desværre er alle nye computere udstyret med Windows 8, så du skal have det afinstalleret og købe en Windows 7 som skal installeres i stedet for.

Om du bruger den til billeder eller kun tekst er for så vidt under ordnet, de fleste computere i dag er på mindst 2 Tera byte  !

Det mærke er da temmelig ukendt, måske du skulle se dig om efter noget af kvalitet, det lyder lidt for billigt. Jeg har en HP computer har haft ACER som også var god. Du skal nok også regne med at du skal ud og investere i en fladskærm !

2TB er det samme som 2 Tera Byte.

1 MB svare til 1000 Byte

1 Giga Byte svare til 1000 MB

1 Tera Byte svare til 1000 Giga Byte.

Men det er kun før nørder at gå op i sådan noget

Det er din Hard disk der kan rumme så meget, i vore dage bruges filer der bliver større og større derfor er det nødvendig med maskiner der kan behandle al den data der hentes.

Tja,e e e Håndværker. Lenovo er det der hed IBM i gamle dage !!!   At firmaet nu om dage vist er ejet af Kineserne, kan man så mene om hvad man vil. Firmaet har vist hovedsæde i USA.

Hvis det var mig ville jeg investere i en computer med mindst en i3 processor. Den der linkes til er med gårdsdagens teknologi, eller er fra dagen før igen.  Men ok, prisen er også meget lav. Formoder du også hurtig vil føle den er forældet, når man tænker på dagen i overmorgen.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det skal være helt korrekt så er Lenovo det firma, der producerede IBM bærbare computere. IBM solgte dem så under navnet IBM Thinkpad. Da IBM holdte op med at sælge bærbare købte Lenovo navnet "Thinkpad" af IBM og måtte bruge det i en årrække (er udløbet nu).

Men kvaliteten er den samme som dengang. Lenovo bærbare er meget kendt og udbredt i erhvervslivet - noget af den bedste kvalitet man kan købe sig. Jeg kender imidlertid ikke til om kvaliteten er ligeså god på deres stationære, men hvorfor skulle den ikke være det.
Annonce
Hvis du vil have en fornuftig computer ville jeg fokusere på Windows 7 som der bliver nævnt og så minimum en i3 processer som der også bliver nævnt, men de 2 tb harddisk ville jeg nok undvære til fordel for en mindre ssd harddisk da det er fremtiden og din computer bliver meget mere stabil end med en gammeldags 2 tb harddisk.
Ram må gerne ligge over 4 gb og hvis du nærmer dig 8 ville jeg råde dig til at køre Windows 7 i 64 bit. Resten er ikke så vigtigt for dig hvis den ikke skal køre spil og heller ikke opbevare film og billeder. Og kommer du i den situation at du får fyldt din harddisk selvom det næppe kommer til at ske, så har du al den plads du kunne forestille dig på internettet, så kan du bare hente dine ting ned når du skal bruge dem. Tilmed fra en hvilken som helst computer, overalt i hele verden


 

Når du nu skal ud at investere i en ny computer, bør du nok vælge en med i3 eller i5 processor gerne med en hastighed på 2GHz eller mere. Ram bør være mindst 4 GB gerne 6 eller 8 GB. Harddisken er i de fleste tilfælde på 500 GB eller derover. Skal computeren være hurtig til at starte op, sætter du en SSD harddisk i til styresystemet, som for øvrigt godt kan være Windows 8. Det kører fint. Kan du ikke lide brugerfladen, kan du starte op med skrivebordet, og du ser aldrig fliserne. Men der er forskellige tricks til at tilpasse W8 til dit eget brug. God fornøjelse  


fase
Ja Lenovo, er nok neget af det bedste, jeg har en Thinkpad, nypris for 6år siden knap 14.000kr.
Den køre stadig uden problemer med Kubuntu som primær OS og Windows 7 som sekunder OS.

Den er hurtig og solid.

Jeg har fornylig haft kig på denne, brugt men, samme garanti som ny.
http://www.refurb.dk/products/9741-ibm-lenovo-brugt-thinkcentre-m90usff-293ghz-pc-kun-2999kr-billigst.aspx

Den jeg godt kan lid ved den er det er en SSF model så den er meget lille.

Jeg vil siger enten køber du en kvalitet computer, til de 7-8000kr af nu ellers finder du en brugt til en godt pris, hvis man køber en prof computer til privat forbrug har men computer meget længer.

http://www.dustinhome.dk/xgroup/20468/sff-lille-kompakt/?filters=m_lenovo

Jeg vil gerne sige tak til alle, som har givet mig gode råd vedr. computerkøb. Jeg har næsten besluttet mig til at købe en windows 7, som jeg tror passer bedst til en mand, der er vant til en XP.

Neslein



Neslein
Og så lige det med SSD.

Har fornyligt sat sådan en fætter i min gamle PC ( 4 år ) med Win 7 og installerede Win 7 på SSD - flyttede mine billeder,dokumenter og word og Excel derover også.

Som at få en ny PC - lynhurtig til at starte op og åbne dokumenter og billeder.

Min er på 128 GB - prisen ligger omkring 600 - 700kr. men er alle pengene værd

Du kan så bruge den indbyggede harddisk til alt muligt andet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis