AEG vaskemaskine standser ved vandindtag og dørlås slår fra

Er der nogen der har oplevet dette før ? ifm vandindtag I starten af program (hvor dørrelæ stadig er slået til og grøn lampe lyser) sker der det at grøn lampe går ud og vaskeprogrammet standser. Jeg kan kun få maskinen at genstarte hvis jeg lukker vandet ud. Så kan jeg igen køre centrifugering og starte et nyt vaskeprogram, men så snart der lukkes vand ind går dørrelæ eller dørlås I udu og vasken går I stå¨. Ingen fejlkode I display.

Håber nogle kan hjælpe. Jeg tror ikke det er dørrelæ der er defect, for det ser ud til at der er en direkte forbindels til at vandindtag I starten af vaskeprogrammet.

Med venlig hilsen

Martin Borch

Det er en AEG Økomat

PS: jeg har lige fundet ud af at der drypper vand ud af maskinen så det må være det der får vaskeprogrammet til at standse. Jeg vil prøve I morgen at tage toppladen af for at se om jeg kan finde det sted hvor vandet sommer ud af tromlen.


MVH Martin Borch
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at holde maskinen på skrå, hvis der står vand i bunden af maskinen vil den altid slå fra. Når du holder den på skrå vil vandet (forudsat der står noget) løbe ud på gulvet. Maskinen vil herefter starte igen uden problemer.

Et tip jeg fik af en hvidevaremand. prøv det - det nemt.

Har haft og har stadig AEG

Rolf Brejner

Hej Rolf, tak for input. Jeg tror at jeg er nødt til at få fundet fejlen hvorfor der pludselig er begyndt at sive vand ud et eller andet sted inde i maskinen. Det skal på en eller anden måde standses. - men godt tip med at få vandet ud, for at få maskinen igang igen. Men det tap løber fra maskinen når den er i gang, så det vil nok ske hurtigt igen hvis jeg får den startet op igen iløbet af vasken.

MVH Martin Borch
Hejsa, efter at have fjernet bagpladen var det nemt at se at vandet piblede ud af den gummipakning som holder den varmeføler der går igennem plastikkassen hvori varmelegmet sidder og varmer vandet op.

Så nu har jeg bestilt en ny gummipakning og så går jeg ud fra at problemet er løst

MVH Martin Borch
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis