Min kære dreng...

Min kære Dreng!

Jeg skriver kun nogle få linier,for at du skal vide at jeg stadig lever. Jeg skriver dette brev langsomt, da jeg ved, at du ikke læser så hurtigt. Du kan ikke kende huset igen, da vi er flyttet.
Din far har fået et godt arbejde, han har 533 mennesker under sig, han slår nemlig græsset på kirkegården her i Århus. Der er vaskemaskine her i vores nye hus, men den er længe om at vaske tøjet. Jeg puttede i sidste uge 5 skjorter ned i den, trak i snoren og hørte den starte, men jeg har ikke fået dem retur, så med den tid det tager, må den vel også stryge dem.
Din søster har fået et barn her til morgen, men jeg har endnu ikke fundet ud af, om det er en dreng eller pige, så jeg ved ikke om du er blevet onkel eller tante.
Din onkel Tim druknede i sidste uge i en sprittank på Aalborg Spritfabrik. Hans arbejdskamerater prøvede forgæves at redde ham. Jeg tror ikke han led, han var oppe og tisse 4 gange før han afgik ved døden. Vi brændte hans jordiske rester; det tog 3 dage inden han gik ud.
Jeg var hos lægen i torsdags, og din far var med. Lægen puttede et glasrør i munden på mig, og bad mig om at holde den lukket i 10 min. Din far tilbød lægen en masse penge for røret.
Det har kun regnet 2 gange i sidste uge, den ene gang 3 dage, og den anden gang 4 dage.Det blæste så meget at en af vores høns lagde det samme æg 4 gange.
Vi fik et brev fra bedemanden, der bad om det sidste afdrag på mormors begravelse.Han sagde at hvis vi ikke betalte inden 8 dage, ville han grave hende op igen.

Din kære moder
PS ! Jeg ville have sendt dig 100.- kr sammen med brevet, men jeg har desværre lukket kuverten
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis