hvor låner "fattigrøve" penge???

tjjaa lidt sørgeligt men her bor vi i et hus med en grage uden tag ikke færdigbygget et oliefyr der ikke kan repareres har dog har vi en gasovn men det dur da slet ikke til vinter køkkenet bliver langsomt spist af skimmelsvamp har prøvet ov vaske det ned med rodalon men det kommer igen??? min bank vil ikke låne mig en krone har prøvet 7-8 andre steder og samme svar der er ikke nok friværdi i huset og jeg skylder næsten 600.000 det syntes jeg ikke er særligt vildt men det gør dem der lån penge ud så nogen her der kender et sted der låner penge ud uden de store spørgsmål??? eller en der kan hjælpe os med at udryde skimmelsvamp en gang for alle og ikke mindst
hvis en kunne skaffe os en brugt gerne gammelt oliefyr der både kan varme radiatorvand og varmt vand ville vi blive meget glade skriv gerne på mailen

[email protected]

hilsen Søren og Karina

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af søren olsen (den 03-12-2002).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af søren olsen (den 03-12-2002).]
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis I er lønmodtagere kan I prøve GE Capital. Jeg mener kr. 100.000 er maks. men de spørger vist ikke så meget og renten er ikke "åger".

Kreditforeningen kigger meget på jeres indkomst ctr. jeres gæld. Så måske kunne en langsigtet løsning være, at få nogle ekstrajobs hvis indkomsten er lav. Man kan rent faktisk godt klare et fuldtidsjob + et mindre fritidsjob, hvis ikke familien har 5 mindre børn. Et hjemmearbejde var måske også en mulighed.

Mvh. JørgenE


Mvh. JørgenE
Hej Søren Olsen.

Oliefyr kan købes på kredit hos bl.a. Shell. www.shell.dk Skimmelsvamp har i nok fordi i ikke varmer godt nok op og varmer op med gasovn. Men der må jo være noget galt med jeres økonomi..

600.000 er MANGE penge med mindre de skyldes væk fordi de er lånt i huset.
Hvis du skylder 600.000,- væk i andet end dit hus, kan jeg godt forstå at der ikke er nogen der vil låne dig penge.

Nu kan jeg se at du har ADSL - er det virkelig strengt nødvendigt, når i har økonomiske problemer? Drik vand i stedet for sodavand eller vin. Køb ind i Netto, og find tilbud i kataloger. Spis pasta, kartofler og andet billigmad. Brug ikke penge på udemad, "lav mad selv". Når i skal finde på hvad i skal spise, så regn ud hvad retten koster. Rugbrødsmadder er forholdsvis billige, hvis man regner el til komfur med. Har i bil? Kan den ikke udværes? Ihvertfald kan man cykle ned og handle og når man har slæbt varer hjem på en cykel, bliver varerne mere værd, og man sparer mere på varerne, da man ved at man skal slæbe hjem.
Sluk lyset i de rum i ikke er i. Brug mindre vand. Nu hvor du skifter din ADSL ud med et modem, så være kun på nettet højst nødvendigt. Skru lidt ned for varmen (når i får varme igen), og tag en ekstra bluse på.
En gasovn er IKKE billig i drift, find en gammel brugt brændeovn til 500 kr.
At leve sparsommeligt, bliver en livsstil og der kan faktisk gå sport i at finde tilbud og lave billige retter mad.
Nøjes med at gå i bad hver anden dag. Gå i tøjet lidt længere tid osv osv osv.
Alt i alt er der MANGE penge at spare.
Hver gang du skal have penge op ad lomme, så tænk: "Det må kunne gøres billigere!" eller "Har jeg overhovedet brug for det jeg køber nu?"

Har i børn over 13 år, kan de få en avisrute - i en periode. Pengene skal de selv beholde.

Alle de store investeringer kan man ikke styre, det er alle de små steder man skal spare - så man har råd til de store investeringer.
Læg penge til side HVER måned, aftal med banken at i opretter en ny konto, hvor der bliver overført f.eks 1500 kr hver måned. Har man bare en lille opsparing, så er det nemmere at låne, for det viser at man har overskud i økonomien.

Så til livskvaliteten:
Det behøver ikke at være kedeligt at lave sparsommeligt. Gå nogle ture, kom hjem og spis nogle hjemmelavede boller og kakao. Tag en tur i svømmehallen, spil kort eller hvad i nu kan finde på. Brug ikke penge på at tage i tivoli eller på sommerferie.
Julegaverne kan være 2 måneders opvask, eller 1 måneds daglig massage.

Jeg har selv prøvet ingen penge at have og skylde nogle penge væk. Men hvis man beslutter sig for at det skal være slut med gæld og ingen penge, så kan man sagtens komme ud af det. Sælg alle de unødvendige ting og sager. Ring til de kreditorer du ikke kan betale med det samme. Få en ordning, for hvis regningerne for lov at trække gebyrer og renter, så er de meget svære at komme ud af, hvis man ingen penge har. Er regningerne først gået i fogedretten, og man kommer i RKI, så er der ingen vej tilbage. Jeg arbejdede mig ud af gælden. Vær kreativ med at tjene penge - inden for lovens grænser.

Et fif jeg altid selv har brugt, er at have et godt forhold til sin bank. Vær ærlig overfor dem, sig det som det er, og bed dem om hjælp. Skift ikke bank fordi de ikke vil låne dig penge. Jo flere gange man skifter bank jo sværre bliver det at låne penge.

Husk at det er banken der tjener penge på dig, så det er dig der er kunden. Kom ikke ind i banken og bed om at låne penge. Kom derimod ind og sig at du har fået et par tilbud på lån andre steder, og at du gerne vil høre om de kan gøre det bedre. (renten)
Fremlæg det som om du vil tilbyde dem at låne dig penge. Hvis de fortæller dig at renten er 10%, så sig at du nok ikke kan acceptere renten, og at de må gøre det bedre. Sig at du har fået et tilbud på 9%, og hvis ikke de kan matche det, så tager du det andet lån. Sig at det er til et oliefyr, og fortæle at du selv har halvdelen og godt kan købe et billigt fyr, men at du hellere vil låne 20.000 ekstra til et fyr som bruger mindre olie, og er billigere i reservedele. Så køb et fyr til 20.000, eller et brugt til 5.000.

Hvis i bor i hus, og ikke har råd til de vedligeholdelser der følger med, må i finde en lejlighed - evt. leje?

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 14-12-2002).]
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Kim66.

Du svsrer på et indlæg fra 2002! Mon ikke problemet er løst eller gået i sig selv siden?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Lån penge | Bedste kviklån online | Forbrugslån uden sikkerhed
http://laannu.pe.hu/
DU er anmeldt Andershansen!
OM LDS - ORDENSREGLER

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Anmeldt


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis