nyisolering af 1. sal

Vi skal til at renovere 1. salen i vores hus fra 1850 fordi den er dårligt/ikke isoleret og fordi det arbejde der er lavet er usandsynligt dårligt. Vi fjerner simplethen al indmad på 1. salen og skal så bygge det hele op igen med nye ruminddelinger osv.

Mit første projekt er så isolering af taget - hvilke arbejdsgange er der i det - jeg tænker på vindpap-isolering-dampspærre eller hvad ? Findes der evt. en vejledning i dette et eller andet sted (jeg har ledt) ?
Taget er tagsten.

Håber det er information nok.

tak for hjælpen
vh
Peter
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke lige tid til at fortælle hvordan mit eget projkt på 1 sal skal laves men men, det kommer senere.
Hus forskellige hus firmaer kan du finde et snit og en beskrivelse af hvordan de vil lave deres overetage. Og det kan jo give megen god inspiration. Specielt har jeg set mange træhus firmaer lave gode gennemgange af hvad det er de gør. Prøv at kigge på www.byggepladsen.com her er der links til mange træhus firmaer og jeg vil ikke være bleg for at rekvirere en brochure fra dem....
Ellers prøv i et byggemarked eller på nettet at se hvordan forskellige gipsplade firmaer foreskriver at lave en overetage.. Fx www.danogips.dk eller besøg byggecentrum og kig her på nogle ag de demomodeller de har fra gipspladefabrikanterne..

Bare lidt hurtig inspiration smile smile smile Njord

MVH Njord
Der er en rimelig god gennemgang på www.silvan.dk, under projekter. Her er ligeledes beskrevet hvordan du laver gulvet.

God arbejdslyst.

Anni
Hej

Prøv rockwool.dk eller hent Rockwool's lille lune hos den lokale trælast/byggemarked.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Peter,

Jeg har gjort dette i halvdelen (og er netop startet på anden havldel ;o) ) af overetagen på mit hus fra 1892, og hvis man kigger lidt i den lille lune fra Rockwool, og evt. silvan.dk er det ikke så svært. De to vigtigste ting er nok at sørge for luft mlm. taget og isoleringen, samt en ordentlig dampspærre. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har lyst til en snak (jeg er dog ikke håndværker!!!) [email protected]

mvh
Jesper

Besse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også