hvor finder man Zebra Connector

Jeg skal bruge en Zebra Connector (elastom connector).

Ved I, hvad sådan en hedder på dansk, eller hvor man kan købe sådan en.

Det er mit Navman 3100 Multi instrument til båden, hvor displayet ikke længere viser alle tegn.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at din Zebra strip er defekt?

Jeg vil foreslå at du først prøver FORSIGTIGT at rengøre enderne af Zebra strippen og, nok mere vigtigt, kontaktfladerne på printpladen? og displayglasset? med isopropyl alkohol... Det har hjulpet mig en del gange tidligere, der skal ikke meget fedt (eller korrosion) til for at lave en dårlig forbindelse!

Hvis ikke det løser dit problem, hjælper det at så trykke på display / printplade (øge trykket på Zebra strippen) kan du evt prøve at lægge en tynd 'strip' mellem de punkter der skaber tryk på Zebra strippen (bagpå printpladen?)

En Zebra strip er normalt lavet til at passe et bestemt sted/brug og du kan ikke bare bruge en tilfældig Zebra strip!

Ps: skriver printpladen og displayglasset med spørgsmålstegn bagved da jeg ikke ved hvordan din dime er opbygget

Displayet er lige nu monteret med et 'kabel'.
Altså en plaststrimmel, der er limet til boardet og til skærmen.

På denne youtube-film, vises der, hvordan man (lidt fusket) kan erstattet kablet med zebra connector.

https://www.youtube.com/watch?v=IGv0zkGQNx0

Navman 3100 er desværre berygtet for at miste forbindelsen til displayet, hvilket gør, at der forsvindere dele af tallene eller hele skærmen.

Kan man løsne et sådant kabel, rense det og lime det på igen?
Jeg fandt et DIY kit på atomic4.com. Det ender med at koste 280 kroner, så hvis det lykkes er det billigt for at reparere så godt og dyrt et instrument.

Navman instrumenter er berygtede for at miste kontakten til displayet sådan at tallene efterhånden forsvinder. Og udskiftningen til zebra-connector skulle løse det problem.

Skriver, når jeg er færdig!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis