Mus på loftet..

Hej med jer.

Jeg har lige efterisolere hele loftet, og har i samme omgang haft alt den gamle isolering oppe, og skiftet repareret dampspærre efter der har været mus på loftet. Jeg har gået hele taget rundt udvendig på huset, og kan umiddelbart ikke se andre indgange for mus, end via tagrenden. Huset er fra 1975, og har i tidernes morgen haft nogle hvide lukkede "plastbølger" siddende lige over tagrenden, som lukker ind til loftet. Disse bølger er blevet gamle, og er efterhånden helt smadrede eller væk.
Mit spørgsmål er nu, om man kan få disse bølger igen? Jeg kan umiddelbart kun finde fuglenet som forhindrer fugle og blade i at komme ind, men er disse net tætte nok til at holde mus ude?

Håber virkelig at i har et svar eller god idéer, da jeg allerede nu kan høre mus på loftet, og det ville være ærgerligt at få ødelagt den nye isolering og dampspærre.


Mvh. 
Olsen
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Olsen.

Og velkommen på LDS.

Mus på loftet er da bedre end " rotter på loftet "

Det er stort set umuligt at hindre mus i at komme ind i huse, blot et hul på 1 kvadrat cm. er nok til at de kan komme ind. Og da det er usundt for din tagkonstruktion at lukke helt til må du enten lære at leve med det eller lægge gift ud. Musse fælder skal tilses hver dag men der findes en elektronisk muse skræmmer, jeg ved dog ikke hvor effektive de er !

Hej Jørgen og Ktm.

Jeg har ikke tænkt mig at lukke loftet helt af, da det er direkte årsag til råd og skimmel, så det er bestemt ikke planen. Der er ventilation via udhæng, så der er ikke tale om at der bliver lukket helt til Det er kun ved tagrenden der skal lukkes af, ligesom der var da huset blev bygget i sin tid.

Ktm, jeg er ikke just et kattemenneske, så det er synd for katten at sende den hjem til os, og vores hund Men ellers et udemærket alternativ, selvom den vil splitte hele loftet ad, for at fange musene





Mvh. 
Olsen

En tidligere kollega, satte elektroniske muse skræmmere op på loftet, det holdt musene væk, men han skulle have 3 stk. for at dække hele loftet.

Det virkede musene forsvandt..

Vi bor ud til markerne, men har ingen mus, dem fanger vore kat (det dumme kræ selv muldvarper, og mosegrise kommer den og viser frem.

Så jeg kan kun tilslutte mig at en kat er effektiv, som muse jæger.

Før vi fik kat havde vi tit mus på loftet...

Jeg vil ikke anbefale musegift, en død mus stinker helt forfærdeligt..

Kan disse ikke bruges??? http://www.bygmaonline.dk/shop/b5-skumboelgeklods-asfaltimpraegneret-11002p.html

Men ang mus. Hvis du tror en kat splitter et loft ad, for at fange en mus kan du godt tro om igen. Der er en grund til katte er effektive til gnavere. Det kaldes "list".

Men ud over det, jeg har ind i mellem mus på mit loft. Et par musefælder og de er fanget i løbet af få timer. Kan som regel hører når de er der.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Hej Jacko.

Det er ikke udelukket at de virker, men det er normalt dem man sætter oppe i rygningen.. Jeg ville bare mene at de ikke er gode nok, da de er bløde, og musene bare æder dem..?

Ang. katte, så er den "løsning" udelukket.. Pænt sagt er jeg ikke kattemenneske, og desuden render musene rundt under isoleringen, så skal de fanges, skal isoleringen væk.. Katten selv eller mig..

Musefælder virker fint, men den rigtige løsning vil være at forhindre musene i at komme ind, så slipper jeg for husdyr, gift eller fælder, og derfor leder jeg efter de "hårde plast bølger" som sad i huset da det blev bygget Findes de ikke mere, må jeg selvfølgelig gå til de alternative muligheder der er


Mvh. 
Olsen
Har døjet en del med mår i mit sommerhus med loft til kip - de støjer mere end mus - tro mig
Har sammen med min sommerhustømrer mårsikret huset - vi løftede alle tagplader nederst ved tagfoden og satte tæt hønsenet op og lukkede af til loftet ( der er stadigt ventilation ) lukkede alle synlige sprækker og huller o.s.v. - tog en del tid og kostede lidt - men mårene er væk - 7-9-13.

Kan sikkert også bruges mod mus - men er ret omfattende.

Er det sådan nogle her du leder efter :

http://www.net2traelast.dk/pi/Udh%C3%A6ngsklodser_PVC_til_B7_4106_414.aspx

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tror ikke musene æder de der. De er jo asfalt imprægneret, i forhold til dem førhen lagde under rygningen. Ja, du kan jo selv prøve at bide i sådan en asfalt imprægneret en

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 29 mar 2014 17:54
Tror ikke musene æder de der. De er jo asfalt imprægneret, i forhold til dem førhen lagde under rygningen. Ja, du kan jo selv prøve at bide i sådan en asfalt imprægneret en
Rigtigt - men de lukker også fuldstændigt af for ventilation og er derfor ikke egnede til tagfod.

Jeg tænker nok mest på tag med loft til kip.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Glem alt om at sikre huset mod indtrængning af mus.
Du ville i så fald være den første, der skulle kunne klare den opgave!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis