Problemer med 6 hk yahama motor

Hej

Jeg har rodet med min påhængsmotor yahama 6 hk det meste af eftermiddagen. Motoren kører med sjokeren slået til. Det kan den blive ved med, men for nedsat kraft. Når jeg slår sjokeren fra kører motoren perfekt i 5-10 sekunder Også dør den. Hvis jeg slår sjokeren til igen kører den videre. Er der nogen som ved hvad der skal til for at afhjælpe problemet?

Mvh casper

Time spent fishing doesn't count against a man's life.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal have renset dysen i karburatoren !
Hej
Det prøver jeg. Tak for svaret.

Mvh casper

Noget kunne tyde på at svømmeren ikke kan bevæge sig som den burde. Tjek lige funktionen når du alligevel vil rense dyssen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej tak for hjælpen.

Jeg fik renset karburatoren og i en af dysserne sad et lille stykke maling. Udover at rense karburatoren fandt jeg ud af at luft hullerne i tanken var delvist stoppet til og brandstof slangen var utæt hvorfor motoren til tider løb tør. Nu kører den perfekt. I morgen skal der fiskes.

Mvh casper

Hej

Har samme problem med min motor. Har googlet mig frem til at ethanol, som er blevet blandet i benzinen fra 2010 medfører korrosion i kaburator og tank. Dels er ethanol hygroskopisk (optager vand), dels opløser det både pakninger, O ringer og maling.

Spændende at se tilstanden, når jeg får adskilt kaburatoren.

Skrevet af Jepe på 29 maj 2014 22:33
Hej

Har samme problem med min motor. Har googlet mig frem til at ethanol, som er blevet blandet i benzinen fra 2010 medfører korrosion i kaburator og tank. Dels er ethanol hygroskopisk (optager vand), dels opløser det både pakninger, O ringer og maling.

Spændende at se tilstanden, når jeg får adskilt kaburatoren.
Ja, der var vist nogle der skrev deres dødsannonce i vel god tid. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også