Hvilket køleskab? Whirlpool eller samsung?

Hejsa

Jeg er ved at kigge på nyt køleskab, og vi har besluttet os for at det skal være et amerikaner køleskab med vand og is dispenser.

Nu står valget så imellem to modeller som vi skal give det samme for (link er til vilgårlige forhandlere).
Whirlpool WSF5579 A+IX
og
Samsung RS7768FHCSREF
Nogen som har erfaringer med nogen af ovenstående modeller eller mærker?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da ret let at vælge, Samsung må være det bedste, efter som det er et A ++ det vil sige meget energi besparende. Det er da også billigere og forhandleren er en fysisk butik ! Hvor du kan komme ind og " klappe varen "
Hej

Som nævnt er de to links til vilkårlige forhandlere - også altså ikke der jeg køber eller den pris jeg skal give.
De koster det samme - og jeg har set begge to i virkeligheden. så der står de lige.
Prisen på whirlpool er normalt højere fordi den er i stål, men jeg har fået et godt tilbud på den som matcher det fra samsung.

Mine bekymringer går mest på hvor jeg får mest kvalitet for mine penge. har aldrig haft andre køleskabe end det der nu står i en lejet lejlighed

A++ har jeg også overvejet, det vil give en besparelse på ca. 200 kr pr. år. Det er en fordel, helt sikkert. men ikke en afgørende en desværre.

Vi syntes klart at det fra whirlpool er flottest i virkeligheden, men til forskel fra samsung kender jeg ikke nogen der har et whirlpool køleskab. Og jeg er lidt bekymret for om 45 db giver for meget larm - ligesom at der er et par personer som har skrevet lidt dårlige anmeldelser på nettet vedr. problemer med kompressoren (men er ikke helt sikker på jeg bør ligge ret meget i det - det er trods alt kun få anmeldelser man kan finde overhovedet.)

Jeg har dårlig erfaring med Samsung, vi købte et Samsung, det larmede helt forfærdeligt, det fik vi så byttet, det næste havde fejl i plasten indvendigt i lågen.

Så fik vi det byttet til et Electrolux rigtig fin kvalitet, og ingen problemer.

Når i nu vil blære jer med en "amerikaner" så syntes jeg faktisk også i burde  købe et kvalitets produkt eks. Bosch Vølund eller lignende i den lidt dyrere end af skalaen, især hvis i forventer at det skal holde i mindst 10 år.
Nu vil jeg ikke sige det bliver købt for at blære sig, men tror jeg ved hvad du mener..... Problemet er, at vi ikke er til de der lange håndtag der, syntes det ser fjollet ud.. det er jo en smags sag, men det er jo noget vi skal kigge på hver dag - så ingen kompromis der. Desuden har de fleste af deres modeller (hvis ikke alle) ikke ismaskine i døren, hvilket vi helst vil have... Så bosch bliver det ikke.

Men tak for jeres svar
Annonce

Så syntes jeg lige at jeg vil oplyse dig om at sådan en ismaskine, kan gå hen og blive den rene bakterie bombe, den skal renholdes ofte.

Desværre tror mange fejlagtigt at der ikke kan dannes baktusser når det handler om is !

Det er jeg klar over, det er jo præcis det samme som alle andre ismaskiner på restauranter mv. - men tak alligevel
Jeg har sådan en fætter :

http://www.gate2prices.dk/hvidevarer/hvidevarer-vis.asp?Kode=I000701

i rustfrit fra Samsung. Mest fordi det passer i dybden med alm køkkenelementer hvor de fleste er dybere og støjen er kun 42dB. Tror ikke modellen findes mere.

Købte det for 6 - 7- år siden og det har kørt upåklageligt siden - så mit valg var Samsung og det er jeg tilfreds med.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Bare lige en sidebemærkning, fordi Bosch og Whirlpool er nævnt:

Vi har et Bosch (fordi jeg af én eller grund altid har betragtet de store, tyske mærker som stående for kvalitet). Det har vi haft glæde af i mange år, men da jeg for et par år siden skulle bruge en reservedel, viste det sig, at det var et Whirlpool-skab, som Bosch lige havde klæbet sit eget logo på.

Så meget for mærker!

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis