Bremser sidder fast

Jeg har en opel ( Astra g 98, 1.6) , hvor bremser på den ene side sidder fast ( højre forhjul). Det er sket imens jeg kørte igår.  Kunne mærke noget modstand og ved sgu ikke helt hvad der er sket. Den kan stadig køre, men er lidt bange for at et eller andet går i stykke. 


Kunne forstille mig at det er kaliberen der er gået i stykke. Kunne det være andet ? 

Jeg har aldrig prøvet at skifte sådan fætter. Er det ligetil ? eller skal den på værksted ? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bremserne er altså en meget vigtig del af bilens sikkerhedsudstyr.
Hvis du "aldrig har prøvet at skifte sådan en fætter", så var det måske en idé at lade mekanikeren kigge på sagen. Specielt når kaliberen åbenbart har sat sig fast.

 Der er jo ikke noget i vejen for at lure mekanikeren over skuldrene hvis du vælger et knap så autoriseret et af slagsen, så du selv fremover kan vedligeholde( smøre/rense) kalibrene.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Hej.
Ja, der er ikke så meget at tage fejl af. Den skal have nye pakninger - reparationssæt, dvs. afmonteres, op i skrustikken, skilles ad og renses, samles på rent underlag og monteres igen. Og så skal der luftes bremsesystem ud.
Og de calibre sidder djævelsk fast, så hvis du ikke har noget robust værktøj, er det der du skal starte.


mvh

 varmetossen

Køb da to ombytninger. De er incl klodser osv. Du skal alligevel have den anden side lavet samtidig .... Og to nye skiver, bror.

 

Og inden du tager fjern diagnosen alt for alvorligt ville det være en god ide at få undersøgt om det ikke er noget så simpelt som et par bremseklodser der har sat sig fast.

René
Det var da dejligt men som tidligere omtalt er bremser vigtige så få nu lavet et eftersyn inden det går helt galt.

René
Hej.
Du bør nok tage klodserne ud og få renset/skrabet overfladerne hvor de skal arbejde. De skal jo trykkes lidt frem når du bremser gå lidt tilbage når bremsen slippes.
Der var engang noget der hed Citroen Visa, og det exemplar vi kørte i fik den uvane at klodserne klemte en gang imellem og så var det ud på knæ med skruetrækkeren

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis