Aflange, smalle rammer

Hej,

Jeg har fundet et gammelt skolekort af Europa, som jeg vil lave til noget ala det her:


Kortet skal dog i sorte rammer i stedet, som skal være cirka 45 cm. bredde og 175-200 cm høje, og så skal de hænge lidt tættere på hinanden. Jeg har dog lidt svært ved at finde nogle rammer, som er til at betale med menneskepenge. De er enten ikke store nok eller koster en arm.

Kender I et sted man kan købe sådanne rammer?

På forhånd tak.

Hilsen Henrik

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er dette jo et "lav-det-selv"-forum, så det rigtige (og billigste) må vel være at bygge dem selv 

Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders,

Det er jeg enig i, men at gøre det selv kan jo være i flere niveauer..., jeg kan jo tage den helt fra at fælde et træ og lave rammerne ud af det og selv male mit landkort

Jeg regner dog med at starte på det niveau, hvor jeg har de tre rammer (hvis jeg kan finde dem) og skal i gang med at få klippet skolekortet til at passe til disse.

Hilsen Henrik

 

Det billigste er da helt klart at købe de længder ramme træ du skal bruge, skære dem i 4 stykker og skrue dem sammen. Så klipper du dit kort i stykker i overstørrelse bukker det rundt og klipser det fast på bagsiden.
På samme måde som hvis du ville lave et kavas når du skal male billede  

Men ellers må du jo betale hvad det koster, hvis du skal have andre til at lave noget for dig. Jeg gætter på at du også vil ha' en rimelig løn, når du arbejder

Og hvis du ikke kan "nøjes" med standard mål på rammer, ja så bliver det hurtigt dyrt. 


Jeg fik sidste år indrammet en plakat der er 25x30cm for en lille tusse... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Det er så nemt at sige for een med værksted med plads og alt fra høvle til overfræser.
Jeg ville finde et passende profil, fræse en fals der kan rumme et underlag, kortet og et lag glas. Jeg ville hade at skære/folde noget af kortet væk.  

mvh

 varmetossen

Ja, selvfølgelig vil jeg gerne betale hvad det koster, men det jeg har fundet koster 3 x 1.500 og det synes jeg måske er lidt mere end jeg vil betale for det.

Og hvis man ikke har et værksted eller for den sags skyld har evnerne til at lave det selv, så må man jo købe det tænker jeg

 

Annonce

Køb nogle små lister du synes godt om, & en listesaks af rimelig kvalitet.

Lav nogle prøver inden de endelige klip. (listerne skal/må selvsagt være tørre)

Øvelse gør mester.

Ellers må du den vej af en snedker eller glarmester de har grejet en liste klipper som lave det perfekte snit.

PS. Det er godt nok nogle store rammer du skal/vil ha' lavet, så måske det sidste af mine forslag vil være det bedste valg.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej,

Tak for dine input. Det vil jeg kigge nærmere på.

Hilsen Henrik

 

Måske kunne du få skåret 3 stykker plade, MDF eller krydsfinér i Bauhaus eller Silvan, og så kante dem pænt af med en eller anden liste. Det skulle være relativt simpelt.

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også