Rensning af tag

Hej alle

Kan man få noget man kan sprøjte på sine røde beton tegl , som kan ta mos alger og sorte pletter også tager regnen det
Hej alle Kan man få noget man kan sprøjte på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan 100% tilslutte mig de som berømmer algefjernelse via et firma, der kommer og formedlest 1000 kr. oversprøjter taget.
Mit betontagstenstag var efter 8-10 år så usandsynligt grimt, at jeg i mismod seriøst overvejede at skifte hele lortet til glaserede tegl.
Nærmest i desperation indgik jeg aftale med et lokalt firma om behandling. Efter et års tid var der sket et mirakel. Alt skidtet forsvandt. Der er dog mærker efter de gamle begroninger, men ikke noget der kan forpisse mig.
Det er helt utroligt godt.
Jeg har fået det behandlet hvert år, men er nu gået ned til hvert 2. år.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det med at kobber og zink ikke har det så godt med hinanden er delvis rigtigt - kobber og aluminium er dog værre.

Jo længere metallerne ligger fra hinanden i spændingsrækken jo mere korroderer de hvis de kommer i kontakt med hinanden og regnvand.



Det er derfor at det er "forbudt" at bruge samme værktøj til kobberkabler og aluminiumskabler

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Er taget ikke alt for højt, kan man selv rense taget med f.eks.Nilfisk Tagrensersæt 399,- + 89 for rensevæsken (hos Onkel Harald - er væsentlig dyrere andre steder).
Det tager ca.½ time for et standard tag. Mit tegltag var meget befængt af mos og sorte sporer. Taget fik en omgang sidste efterår og det har hjulpet meget. Næste gang vil det kun koste mig 89,- + lidt tid.
Jeg har i mange år selv algebehandlet mit tag, men tagfirmaet må have bedre algefjerner, for det virker betydelig bedre.

For lige at komme tilbage til Kobber Zink spørgsmålet !

Nu er det jo ikke saltvands regn vi har og allerede der spiller flere faktorer ind.

På en båd monteres der rigtig nok zink anoder i forbindelse med at der er skrue tøj på båden. Skruen på en båd er et større sammen surium, selve skruen / propellen er for det meste støbt af bronze skrue akselen er af rustfrit stål og stævnrøret er af bronze, det rotere i saltvand og danner en elektrisk strøm der giver tæring især på bronzen, derfor sætter man offer anoder ( zink ) på båden der er sat i forbindelse med metallerne. En zink tagrende rotere ikke i saltvand ligesom kobber viren heller ikke bevæger sig. Det er meget små mængder kobber der frigives, men det skulle altså være nok til at et tag ikke bliver grobund for mosser o.l.

Tak for forklaringerne med diverse metaller... jeg kan bare huske der var noget med zink klodser, men hvordan det virkede det havde jeg ikke styr på 

Sådan er det jo også med vandrør... gerne kobber efter jern, men aldrig jern efter kobber i vandets retning.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis