Rensning af tag

Hej alle

Kan man få noget man kan sprøjte på sine røde beton tegl , som kan ta mos alger og sorte pletter også tager regnen det
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal det vist nok regne meget kraftigt

Men træk en kraftig kobber vire langs tagryggen i hver side, så vil tag mos forsvinde efter hånden og kommer aldrig igen.

Skrevet af murer1 på 27 mar 2014 10:39
Nej der findes noget man kan sprøjte på som opløser snavs, også når det regner fjerner det det løse,
Det er korrekt.
Jeg har fået det gjort nogle gange af professionelle - koster ikke meget - kr. 750 - 1000,-
for et tag på 155m2 ( grundplan ) - men ved ikke hvad de bruger.
Jeg betaler gladeligt for at slippe for at behandle selv - de har udstyret til at kunne nå tagrygningen fra jorden.
ca. 1 md. efter behandling ser taget ud som nyt. ( mit er beton"tegl" )

Tagrenden skal så renses op for alt det løse, der bliver skyllet ned.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Send mig lige nummer og firma navn
Skrevet af murer1 på 27 mar 2014 11:43
Send mig lige nummer og firma navn

http://algekvit.dk/for-private

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Og vil i så slippe for fremtidige rensninger, anbringer i sådan en 5 mm. kobber vire langs tagrygningen på begge sider. Kobberet af giver nogle gifte som gør at der ikke kan gro noget på taget. Stort set som man bund smører både med en kobber basseret bundmaling.
Men Jørgen, er der ikke noget med at hvis man så har zink tagrender så "forsvinder" de ?

Jeg mindes noget med zinkklodser som man satte på bunden af skibe, for at undgå tærring, da saltvandet så angriber (korrosion) zinken i stedet for skibet ?

Men er det fordi skibet er lavet af jern, eller var det messing (skruer mm) ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, algerens er effektivt til at holde ens tag nogenlunde algefrit, er taget meget begroet i forvejen, skal man dog forvente et par behandlinger før det er helt rent, men der er synligt forskel allerede efter et par måneder.

Ja algebehandling af taget, er en af de meget få ting, jeg ikke laver selv.

Jeg giver 995 kr for at få behandlet omkring 250 m2, de 700 kr. kunne trækkes fra i håndværkerfradrag.

Så der er ikke meget sparet ved at lave det selv.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis