AVTB ventil

Hej

Jeg har behov for lidt hjælp til mit brugsvand apparat.

Status er jeg fornyeligt har fået skiftet min varmeveksler til brugsvandet, grunden var at den var helt til kalket. Det resulteret i stort set intet tryk på det varmevand.

Jeg valgte at få en VVS'er til at udfører arbejdet da, man ikke kunne få samme model og der så skulle skæres lidt i rør m.m. Men heldigvis virker det nu og jeg har masser af tryk på det varme vand. 

Udfordringen kommer nu ved at den VVS'er som udførte arbejdet fortæller mig at min AVTB ventil ikke dur og at den ikke slår fra. Han vil selvfølgelig gerne skifte den til en kæmpe sum. Godt 1600 kr. over det jeg kan handle selv ventillen til online.

Mine spørgsmål er nu:

1. En VVS'er  har fortalt mig jeg skal kontrollerer om den overhovedet er defekt. Jeg skal bare lukke for sommerventillen og se om fjernvarmen stadigvæk kører......biiib. Forstår ikke hvad det betyder
  2. Kan jeg selv skifte den. ( er udd kleinsmed). Er der noget jeg skal være opmærksom på.
  3. Hvor skal jeg måle for at finde ud af hvilke tomme størrelse jeg skal købe.

Håber der nogen som der kan hjælpe

Hilsen Jakob

Jakob Wohlgemuth
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ingen somkan hjælpe

Jakob Wohlgemuth
Hvilken varmeveksler?
Det en baxi. Havde ellers smidt billedere på men de er ikke med desværre. AVTB ventilen er en Danfoss
http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Differenstryk-Temperaturregulator--Danfoss-AVTB-ventil-1-2-20-60-grader-m-muffetilslutning-189462.html

Lidt i tvivl om hvilken størrelse det er jeg har. Ligeledes ser det på min ud som om der sidder nogle ekstra forbindelsestykker som sidder i mellem rørene og enheden

Jakob Wohlgemuth
jeg kan heller ikke hjælpe, men tænker at du kunne prøve at skifte overskriften. F.eks "Intet tryk på det varme vand fra fjernvarmeanlæg. held og lykke med et brugbart svar.....ups ser først nu at det er et meget gammelt indslag  :-)
Håber da at trådstarter har fået løst opgaven for lang tid siden.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis