Anhængertræk: Aftagelig eller fast

Jeg skal have monteret et anhængertræk på min Peugeot 206 SW 1.6 16V.
Hvad er fordele og ulemper ved at have henholdsvis et aftagelige kuglehoved eller et fast på sit anhængertræk?

Mick
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge et fast.

Min personlige erfaring er, at man hurtigt bliver træt af skulle montere det, hver gang det skal bruges. På vores forrige bil havde vi et aftageligt træk, som jeg kunne havde af én gang om året for lige at smøre det. På vores helt nye 2014 Skoda Octavia kunne vi kun få et aftageligt træk, jeg ville ellers gerne have et fast. Jeg har endnu ikke haft "fornøjelsen" af at demontere dette

Hvis nogen påkører dig bagfra og du har trækket monteret, tager det pænt meget fra! Tro mig!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja og så ser det ud til at fast træk er 1/2 så billigt.

Mick
fast hvis "kuglen" ikke er i vejen for nummerpladen. hvis ikke kan se tallene.
der har aftagelig en fordel.!

men den faste har en fordel hvis den rør muren er den der tager stødet
uden at ridse kofangeren.!
En anden ting med aftageligt træk er også at den smule slør der vil være i det hurtigt laver en klaprende lyd i bilen når du kører med trailer.


 

Da der er god plads i forhold til nummerplade, slør ikke er mig og aftagelig knop er betragtelig dyrere, så vælger jeg fast træk. Tak for indput.

Mick
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis