Hul til faldstamme i betondæk

Hej
Jeg er igang med at istandsætte et gammelt toilet og har derfor flyttet faldstammen.
Ikke noget fancy - bare et nyt hul i betondækket ned til kælderen ca 20-30 cm fra hullet fra den gamle faldstamme. Betondækket er 13-14 cm tykt med 7mm armeringsjern 2-3 cm fra loftet i kælderen. Der hvor jeg har valgt at lave hullet er der selvfølgelig et kryds så jeg er nød til at skære 2 over. Er det et problem? Eller skal jeg prøve at flytte hullet så jeg undgår at skulle skære armeringsjernet over? Såvidt jeg kan bedømme ligger armeringsjernet ca med 15 cm imellem så det ville være muligt at snige en faldstamme ned uden at skulle skære...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg bestilte et firma til at bore et  hul i betonen, borede de bare hullet uden at tage sig af om der var armeringsjern eller ej. Så du borer nogle huller, så du får den størrelse hul, du skal have og fjerner beton og armering, så du kan få din faldstamme placeret der, hvor du ønsker den.

fase

Mange tak begge to. Havde en alternativ løsning med to 10 graders faldstamme led der kunne flytte røret nok til at undgå jernet, men hvis gulvet allerede er svækket bliver det nok det lige rør jeg bruger.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis