en sø

ja endnu et projekt

jeg har flyttet en stor plasttank (2500 L) og i den forbindelse har jeg fået et rigtig dejligt hul i haven, og mit ønske om egen sø har nu en god chance for at blive en realitet  mest fordi jeg samtidig har fundet vandåren der i sin tid forsynede huset egen brønd der nu er lukket

men jeg mener at have hørt der er nogle regler mht hvor skrå kanter skal være, er der mon nogen her der ved det?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fyld hullet op med vand, så kommer det helt af sig selv.
he he det løber selv til men mener at kunne huske et eller andet om at at kanterne skal være så skrå at børn, dyr osv skal kunne komme let op de blir selvfølgelig skrå, det var mere hvis der var nogen de rlige kender en regel om hvor skrå de skal være

mvh

Gert Møller

Husk nu, at du skal have et uoverstigeligt hegn rundt om din sø, så hunde, kvinder, børn og katte ikke kan falde i bølgen blå.
Du skal også ansøge Dansk Naturfredning, Hovedstadsrådet, amterne, regionerne, kommunen, Green Peace, FN's menneskerettighedskommission, EU oma om tilladelse til den slags.
Det er slet ikke "bare lige" som du bilder dig ind!!

Med venlig hilsen
ktm

det værste er at KTM delvis har ret
MEN ! her der der tale om en genetablering, engang omkring 1646 lå der faktisk en sø og endnu længere tilbage var det lyngområde jeg har dyrket en masse gamle kort mest for at finde historien om ejendommen,
i 1887 blev de inddelt i matrikler og der er den første registrering af hytten her,
men på et gaaaaaaamlet kort fra ca 1646 kan man se det der i dag er min mellembygning og dengang var hovedhuset (og det eneste hus) der er søen også vist

men for at undgå bøvlet så er det jo bare en stor havedam jeg har

mvh

Gert Møller

Annonce
Så skal der vel også etableres et afløb, her kan du jo passende i disse grøn energi tider montere en vandmølle som kan produksere strøm til huset  

Du havde vel ikke tænkt dig at lave en sø. Jeg tror, du har skrevet forkert, du mener at du vil lave en dam til dine guldfisk . Ellers kommer du ud i at skulle ansøge/spørge de organisationer, som ktm har remset op. Men når man laver regnvandsbassiner regner man med en vinkel på 45°, så jorden ikke  falder i bassinet. Desuden kan dyr og løsgående børn selv kravle op ad skrænten.

Da du laver et havebassin, er jeg ikke sikker på, at du behøver et meterhøjt hegn om det.

fase
ja mente naturligvis en sø(d) havedam, jeg mente, tror D'et er defekt på tastaturet
men tak det var lige det jeg ledte efter

mvh

Gert Møller

Skrevet af Håndværkeren på 25 mar 2014 12:01
Så skal der vel også etableres et afløb, her kan du jo passende i disse grøn energi tider montere en vandmølle som kan produksere strøm til huset  

tror den naturlige fordampning klarer vandmængderne, for så voldsom er tilløbet heller ikke, men der ligger faktisk et gl dræn jeg lige skal ha set nærmere på

men ville ha elsket en vandmølle og vandmængderne der kunne drive den, men så velsignet er jeg desvære ikke på min grund

mvh

Gert Møller

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis