kondens i udvendige spots og lamper

Da jeg har skiftet de fleste af vores pærer i vores spots og lamper udvendigt med LED 3 og 6 watt er der begyndt at danne mere kondens end der plejer. Det har resulteret i at vores relæ er slået fra nogle gange nu pga vand i soklen. (GU10 pærer).
Er der nogen der har nogle forslag til hvordan det kan afhjælpes for det er lidt surt.
Jeg ved at alle spots er helt tætte både oppe og nede mod jorden, så det er iorden.
På forhånd tak
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og det er netop der hunden ligger begravet, at dine spots er lukket helt til så fugten ikke kan komme ud.
Skrevet af Martin Jepsen på 25 mar 2014 11:36

Er der isolering over spotten?
Næppe når de befinder sig uden for

Arrh troede det var i et udhæng. Det lyder Mærkligt, eg har prøvet noget lign. I el dåser, her plejer jeg at lave et lille hul i bunden af dåsen, så hvis der opstår kondens så kan det løbe ud. Måske kan du gøre noget lign. I dine lamper?

Med Venlig Hilsen
Martin Rohr Jepsen
www.smartstrøm.dk Like os på facebook og få gode rabatter
Hej.
Ja, bor et hul hvor vand absolut ikke kan løbe ind for at ventilere dine lamper.
Der er ikke noget, der er så tæt at det ikke kan danne kondens under bestemte betingelser.

mvh 

varmetossen

Annonce
Tak for de hurtige svar.

Spotsene er Nordlux og der er et sort plastikrør rundt om spotkassen hvor der ikke er sand/jord indeni, så måske skulle jeg som i siger bare bore en hul i bunden hvis jeg da kan få så langt et metalbor da de er rimelige dybe.
Har i en ide om, om ikke det skyldes at det er LED og ikke almindelige pærer der afgiver noget varme?
Hej.
Jo, det er derfor de skal ventileres.

mvh

varmetossen

Da det er plastik du skal bore i er et metal bor ikke nødvendigt, du kan hos Onkel Harald køb 40 cm lange træ sneglebor der kan monteres på boremaskinen.
Det er et rør i plastik der er uden om spottet som er i aluminium Men ellers tak for oplysningen. Mon ikke jeg kan finde et forholdsvist billigt langt metalbor.
Et træ bor kan faktisk let bore i aluminium, jeg har endda høvlet plader på kanterne med en gammel skrubhøvl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis