EBBSEN cykel- kan det betale sig?

Vi har en Ebbsen herrecykel med 7 (indvendige) gear stående. Den skal have ny sadel, nye kabler (gear og forhjulsbremse)- og kæden er rusten. (Og nye dæk + slanger). Kan det betale sig at reparere på den? Skal den bare gå til skrot- eller hvad?

Vores vanlige cykelhandler (har ikke solgt os denne, ham, der gjorde er lukket)- er ikke dygtige- men dyre.

Det er sådan set en lækker cykel, men jeg kan ikke bruge den. Den var også ret dyr i sin tid. Er det bedste at reparere og så sælge- eller sælge til foræringspris (200 kr)i den stand den har- eller lade den gå til skrot?
Stellet er i aluminium.

Brugte cykler er nærmest usælgelige- fik en Raleigh dameracer til 0 kr, den var sat til salg for nogen få hundrede kroner i sin tid.

Mvh
Pinny
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Tja, det er jo et valg. Jeg har selv lige taget en næsten 40 år gammel Nishiki frem fra gemmerne samt lidt diverse rester af cykler, der nok kan redde den igennem. Det er også kabler, kæde og dæk, men om så man skal købe det, er det ikke formuer.
Så vidt jeg lige har set koster en hæderlig til god cykel 3 - 5000,- og den gamle kan vel komme ud igen for 500 til 1000 eller måske billigere alt efter hvor ihærdig du er med at samle stumper.
Jeg ved ikke om det hjalp dig, men god fornøjelse i foråret

mvh

varmetossen

Hvis jeg havde en cykel med alu stel stående, blev der repareret på den. Hellere en god, gammel cykel end noget nyt skrammel...

Jeg fik en ny cykel i Brugsen for omkring 1300kr. og når jeg kører på den, føles det helt forkert, og det er ikke kun kondien....

...havde min kære viv bare ikke ødelagt min gamle Taarnby...

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Tak for svarene! (Y)

Som det gik endte jeg med at forære den væk til en der sætter gamle cykler i stand. Så den kommer til at køre videre. Da, det er en herrecykel, kan jeg ikke selv bruge den, og min søn (hvis cykel det var) har heller ikke brug for den. Min mand er for magelig til at cykle nuomstunder... :-P

---
Sidst Skrot-Arne hentede ved os- fik han 8 (OTTE!) gamle cykler med + det løse metalskrot.

Men ja: Nye cykler skal man passe på med, jeg havde i sin tid en Crescent- og den var simpelthen for lille til mig, selvom jeg ikke er andet end af normalhøjde.
(Og vedkommende der stjal min Mustangracer: Gid dine sokker forevigt kryber i vask!) Nu kan man godt nok igen købe Mustangcykler- men ikke dameracere- jeg hader simpelthen "bedstemorcykler" og "citycykler"- den skal være god at køre på. og kunne køre stærkt!

Men tak for svar!

Mvh
Pinny- racerbølle...

Mvh
Pinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere