Tid

87

mvh

 varmetossen

27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg så engang et program med Jytte Aprilstrøm der sagde:

Jeg glæder mig til at blive gammel, for så har man lov til at sige sin uforbeholdne mening om alt ! Det ligefrem forventes af en gammel, at vedkommende kan skælde ud, da der jo ligger en langt liv med mange erfaringer bag udtalelserne.

Så jeg vil da også ønske dig tillykke med folkepensionen og glem alt om "ældre byrde" det er jo bare de unge der er misundelige     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 25 mar 2014 12:02


Så jeg vil da også ønske dig tillykke med folkepensionen og glem alt om "ældre byrde" det er jo bare de unge der er misundelige     

Kan man synke dybere, end at være en del af ældrebyrden på overførselsindkomst, bosiddende i en råddan banan i Udkantsdanmark, og som undertiden belaster sundhedsvæsenet??
Gad vide om ikke man en dag fra kommunen får tilsendt en stump reb?

Men det er da herligt, som jeg kan forstå det, at dagens unge mennesker vil være evigt unge i flere hundrede år.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Engang var der ondsindede, uforstående og formodentlig yngre mennesker, der havde en opfordring til 'ældrebyrden' om at møde op på anstalten, -forbrændings- formodentlig, med en rulle brænde, fagot eller knippel på ryggen og bede om saliggørelse.
Det praktiseres næppe, men, uden det skal blive politik, må vi tage hvad der kommer, men måske vi skulle skaffe en lobbyist .

Og det er faktisk meget sjovt i min alder at promenere målebåndet ud af skjorten
Mange tænker tydeligvis: HVAD foregår der ???

Og så tak for jeres tid og empati

 varmetossen

Skrevet af ktm på 25 mar 2014 12:49

Kan man synke dybere, end at være en del af ældrebyrden på overførselsindkomst, bosiddende i en råddan banan i Udkantsdanmark, og som undertiden belaster sundhedsvæsenet??
Gad vide om ikke man en dag fra kommunen får tilsendt en stump reb?

Men det er da herligt, som jeg kan forstå det, at dagens unge mennesker vil være evigt unge i flere hundrede år.

Ha ha, ja eller skal vi til at aflive de gamle ved fødslen ? eller bare gøre det forbut at blive mere end den arbejds duelige alder 

Da jeg boede i københavn, var der en gammel mand der gik med et badge hvorpå der stod:
Lad de unge sidde ned i bussen... så de samle kræfter, til de skal stå op, når de bliver gamle.  

Men som Shubberne synger: 
Alting har en ende, en regnorm den har to...   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej alle folkepensionister,(er selv en af slagsen).
Da jeg var på arbejdsmarkedet,blev jeg i banken spurgt om jeg ikke skulle have en pensions opsparing:det giver jo fradrag i den skattepligtige indkomst,sagde bankdamen.Jeg sagde,at det havde jeg ikke råd til,sidst i December. Hun påstod jeg ikke havde råd til at lade være,for man kunne ikke leve af en folkepension.Jeg påstod at hvis jeg sparede op,ville der blive modregnet i pensionen,og hvem fik ret? Jeg fortalte hende også at jeg (vi) hører til de store årgange,og har flertal,så regeringen skulle tænke sig godt om inden de ændrede i vilkårende for pensionister!!! Hun så meget forskrækket ud.
Måske skulle vi gøre alvor af det,og rotte os sammen? DE GAMLE LÆNGE LEVE !
Mvh. Lotte

 

Annonce
Hej.
Fed ide hvis vi kunne skabe lidt frygt omkring os. Der er ikke nogen af vore regeringer, der forbedrer forholdene for os ældre. De snakker om det og kalder det for alle mulige former for tilpasning - læs forringelse, for det hvad der sker hver gang. Så længe man kan gå eller cykle eller styre køretøj og tørre sig selv i rø... går det vel, men derefter er det sku trist de fleste steder.
Der er steder til opbevaring med god mad og vin til. Må det blive således


mvh (82)

 varmetossen

YES.
Vi har et valgsprog: Man stopper ikke med at have det sjovt fordi man bliver gammel---- Man bliver gammel når man stopper med at have det sjovt.

 

Nå så Klaus render rundt med en Fido stikkende ud af skjorten  Og til de stakler der ikke ved hvad en Fido er, kan jeg oplyse om at den bruges til at nedtælle de dage man har tilbage hos det Danske militær, ved at klippe en cm. af hver dag. Udskiftes som regel til en større model når der kun er 30 dage til bage, og endnu større og blæret når der kun er 10 dage tilbage. I øvrigt et herligt "våben" at slaske til kryer med

I Klauses tilfælde er det så til han blive "forgyldt"

Skrevet af Nitter på 24 mar 2014 11:49
Tid har folk for meget af når de keder sig.
Tid har folk for lidt af når den ikke slår til.

Gætter på Klaus høre til blandt de første.  

Lol!! Jeg sad også og var lettere forvirret over det første indlæg.
43?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis