seriøst brug for hjælp.

Hej allesammen.

jeg har seriøst brug for ekspert hjælp.
til nogle problemer jeg er rant ind i med min cnc fræser.

jeg har en autograv 4 cnc fræser, som jeg har store problemer med.
den ene endekontakt ( X ) er så slidt at den ikke registrer noget som helt og derfor brummer motor bare videre når den når endestop.

Mit problem er at jeg gerne vil have skiftet kontakten ud med en ny. men firmaet som maskinen er købt ved ( autograv cnc ) eksistere ikke længere.
og der står ikke rigtig noget på endekontakten, så er der evt. nogle som vil hjælpe mig med at få fat i nogle nye kontakter da jeg regner med at skulle skifte Y & Z inden der er gået alt for længe.
hvad oplysning skal du/i bruge for at vide hvilken kontakt type det skal bruges?

Håber virkelig at der nogen der kan hjælpe med dette.

mit andet problem er at maskinen køre med et styre software der hedder cncgraf og jeg kunne rigtig godt tænke mig at styre den med mach 3 kan det lade sig gøre?

med venlig hilsen.

Tomas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af kontakten ville hjælpe meget.

Vedrørende Mach-3 afhænger det af controlleren. USB eller parallelport? Hvis USB er det ikke ret sandsynligt at du kan få Mach-3 til at køre. Hvis det er parallelport burde det være rimelig let at skifte forudsat at det er step/direction signaler som kommer fra computeren.

Alternativt udskift alt controller hardware tilbage til stepmotorerne:-)

/Niels
Det er højst sandsynligt en ganske almindelige microswitch, dvs. en kontakt der bryder momentant ved berøring. De kan købes billigt på Ebay.

Hilsen Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis