Badeværelse og fremgangsmåde

Skal til og lave badeværelse, og jeg har da prøvet og sætte fliser op, og lave vådrumsmembran før. Men denne gang skal det laves lidt anderledes. Jeg skal lave en bruseniche, men er der egentlig et minimums krav til "dør" hul?

I resten af rummet skal der opsættes filt. Jeg har prøvet det før men aldrig i vådrum. Hvad er fremgangsmåde? Finspartler man oven på vådrumsmembranen?

Er der noget krav om Extra gulvafløb når brusenichen er forsænket 30 mm?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej intet krav om ekstra afløb når du har forsænket afløb i brusenichen, det er der i og for sig heller ikke hvis du har en opkant, men så bør man have et ekstra afløb
1. hvis dit badeværelse er mindre end 3,25m2 eller smallere end 1,3m skal alle vægge vådrumssikres ( membran ) fra gulv til loft. ellers brusekabinen til loft og 50 cm ud på væggene, hele gulvet og 10 cm op ad væggene

http://www.alfix.com/Anvendelse/Krav_Godkendelser/SBi+200+-+By+og+Byg+200/sbi_200_vaad_og_fugtigzoner_definitioner.htm

Hvis du forsænker gulvet i brusekabinen er det ikke nødvendigt med et ekstra afløb - men laver du en opkant er det.
Lavede selv en opkant og et ekstra afløb da jeg lavede mit for nogle år siden - døren til brusekabinen er af polycarbonat og 55 cm bred - kender egentligt ikke kravene til det

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ok har læst MANGE tråde og de fleste mål på dør åbningen ligger på ca 60 cm. Men der MÅ der være regler om dette?
Ok har læst MANGE tråde og de fleste mål på dør åbningen ligger på ca 60 cm. Men der MÅ der være regler om dette?
Ingen bud på dør åbning?
Skrevet af ConDor på 23 mar 2014 18:13
Ok har læst MANGE tråde og de fleste mål på dør åbningen ligger på ca 60 cm. Men der MÅ der være regler om dette?

Hvorfor må der være en regel om dette, regler plejer at have noget med at sikre huset og deres beboer mod ting der kan være potentielt farlige eller skadelige, at du laver en døråbning på 30 cm er vel dit problem når maven vokser sig for stor

Skal siges jeg ikke har nogen kendskab til evt regler, jeg gætter bare på de ikke findes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis