landzone, nedrivning af stuehus,

Hej LDS.

Jeg er ved at købe en ejendom hvor stuehuset er mere eller mindre nedrivningsmoden.

I udbygningerne(som er registreret som erhverv, metalvirksomhed) kan der på 1 sal etableres en lejlighed. 

Dette synes jeg virker som en god idé da jeg så kan bo der til jeg får midler til at opføre et nyt stuehus i fremtiden.
Her er jeg så stødt ind i et lille problem.
Kommunen siger at jeg skal rive det gamle stuehus ned for at må etablere en bolig i udhuset, men hvis jeg vil bygge et nyt stuehus skal det stå færdig inden 3 år efter at jeg har revet det gamle ned.
Den tidsfrist kan jeg ikke overholde, og da det ligger i landzone vil det næsten være umuligt at få lov at opføre et nyt efter de 3 år.

Er der nogen som kan gennemskue hvordan man kan "omgå" denne 3års regel, om man kan søge dispensation om det eller på anden måde komme udenom det.
Har tænkt på om man kan dele matriklen op så man får en byggegrund? Men om det er muligt ved jeg ikke

Håber i kan hjælpe.

Mvh Sonny Olesen

Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

Hej LDS. Jeg er ved at købe en ejendom hvor... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke læst reglerne, men hvad hvis du laver stuehusets status om til at være lager- og erhversbyggeri. Så er det ikke længere beboelse og du kan lave lejligheden.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er der ikke noget om erhverv i landzone kræver særlig tilladelse?

 

Skrevet af uldal på 23 mar 2014 17:23
Er der ikke noget om erhverv i landzone kræver særlig tilladelse?

Det er på det nærmeste forbudt.

Med venlig hilsen
ktm

 

ang. det med erhverv kan man måske bruge denne her, fra det link jeg satte på tidligere..


Der er en række undtagelser fra kravet om landzonetilladelse

13. Byggeri til udvidelse af en mindre erhvervsvirksomhed i det åbne land, som lovligt er etableret i en tidligere landbrugsbygning.

der er dog en tilføjelse nedeunder.
Der kræves dog landzonetilladelse for så vidt angår beliggenheden og udformningen af bygninger nævnt under nr. 3, 12 og 13, der opføres uden tilknytning til ejendommens hidtidige bebyggelsesarealer. Her opererer man normalt med en grænse på 20 meter.
Stuehuset kan da laves til hønsehus. Der har sikkert tidligere boet kvinder der, så ændringen er ikke så stor.
Det gælder bare om at finde på noget der kan komme igennem hos skrankepaven

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Sonny.
Nu ved jeg godt at det er en gammel tråd, men jeg blev lidt nysgerrig.
Er der kommet nogen afgørelse, eller er du kommet i gang med at opføre en ny bolig?

Jeg overvejer selv at købe en lille 4 længet gård, hvor stuehuset skal have den helt store tur, eller der skal bygges nyt.
Det er landzone der snakkes om.

Mvh.
Henrik C.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis