Klar gøring af væg og loft

Hej

Jeg skal til o gør denne her væg og loft klar til og sætte gips væg op.

Første spørgsmål.
Kan jeg save eller banke den naturlige ventilation af?

Når jeg skal pudse loftet. Kan jeg så nøjes med og skære en gipsplade til så det passer i den spor som men kan se, og derefter spartle det med f.eks. universal håndgips puds, og derefter sætte filt på for og forstærke det? Grunden til jeg vil dække den spor som er der, med gipsplade, er så jeg kan spar noget tid.

Er der andre forslag til hvad men evt. kan gør?
Medhensyn til væggen, så skal den væg være lige. For der skal senere hen monteres køkken skab på den.

Selve væggen hvor men kan se murstenen. Kan jeg bruge tør puds mørtel 0-2 mm? Der er nogen af stederne på væggen hvor stortest alt fugen mellem murstenen er faldet ud, og væggen er rimelig ujævn. Hvor ujævn den er ved jeg ikke i nu, jeg venter på at de åbner i Silvan, så jeg kan komme til og købe en vatterpas.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tænkt over at den stump der stikker ned fra loftet kan være en bærende bjælke, hvis den er det har du virkelig et problem nu !
Jeg har tænkt over det. Det virker som om at stumpen er sat sammen med det resterende del af ventilations kanalen. Derfor tænkte jeg at det måske ikke gær noget og save eller banke den ned med en maisel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er en træbjælke stum der stikker ned, skal den under støttes igen, ellers vil der være risiko for at hele loftet kommer ned på et tidspunkt
Det er af beton. Men hvis men nu skær den til i det område hvor den alligevel ikke er støtte. Det vil sige at men afkorter den. Vil det være en mulighed?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også