Godt gammeldaws håndværk ;-)

Bare en hyggelig video med noget gedint gammeldaws håndværk til forårsinspiration.

www.youtube.com/watch?featu...2A&t=0

Ps. lyden må man tænke sig til... og brug fuld skærm 


Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Savle savle  sender lige en regning for rengøring af min skærm
Hej.
Som ung og lærling boede jeg i Fr.sund, og her er vi jo godt tilbage i forrige århundrede,og der var en bådebyger i Marbæk og jeg snakkede med ham om at få bygget en passende størrelse sejljolle, og det ville han gøre for den svimlende sum af
kr. 3500,-
Jeg er stadig lidt dårlig over at det aldrig blev til noget.

Her på Møn har vi stadig et værft, der overvejende beskæftiger sig med træskibe, fra færger, husbåde (der har været de mest besynderlige) til kuttere o.l.

Jeg har en smule reportage derfra, og vil få mere så der dukker nok noget op.

Fedt med de gamle dyder - og håndærk

mvh

 varmetossen

Det er godt med jer sejlerfolk I kan savle- kan I - men tænk på hvad sådan en fin sejlbåd ville koste i dag, hvis den blev lavet på den måde

Men lækkert at se sådan et klip fra " gamle dage " hvor godt håndværk var noget man var villig til at ofre lidt ekstra for - I dag er det jo ikke kun lidt - men svimlende summer hvis tingene skal håndlaves.

Nu vil jeg gå ud og lave et par gode rib-steaks til fruen og mig - som vi skal have min gode hjemmelavede cabernet/merlot til - det er så MIN hobby - men også en slags håndlavet

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis