tegl på læmur...

Hej
Har en læmur, som er side i min carport, carporten skal dø, og så har jeg opdaget at min mur ikke er lukket i toppen...
Så tænker jeg jo at der bare skal beton tegn på. Dem jeg så har set på, er der ikke maling i begge ender, da den ene ende jo normalt skal ligge i læ, bag en anden.. Det kommer den jo så ikke til her.. Men kan de så holde.. Eller vil der trække fugt ind i den og springe ved frost..
håber spørgsmålet gir mening ;-)

Mvh Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Martin.

Måske lidt knudret spørgsmål, men forstår jeg det ret ! Så vil du lukke en mur i toppen med tagsten. Der vil jeg nok anbefale dig at bruge teglsten, og så skal der fald på mindst 22 grader. Du skal lægge dem op i almindelig mørtel ikke beton det vil sprænge ved frost .

OK, så almindelige tegn og ikke betontegl..
Lidt øv, da der er beton på huset..
men må jo nøjes...
Tak for svar..
Mvh Martin
Selvfølgelig kan betontegl også anvendes... ingen problemer i det.
Også selv om der ikke er "maling" i enden, og den fremstår rå..
Skrevet af MRKokken på 22 mar 2014 13:23

Også selv om der ikke er "maling" i enden, og den fremstår rå..
Ja da !

Annonce
ok. ville bare ikke smide dem på, og så når den første frost kom, så sprang de..

Tak for hjælpen.

Martin
Jeg har nu haft betontagsten liggende på nogle læmure i >10 år uden problemer.
Jeg støbe en skrå flade på toppen af væggen og i den halvvåde beton lagde jeg stenene med yderligere beton inde i buerne, og fyldte ud med mørtel, hvor der manglede lidt.
Først smurte jeg fliseklæb på bagsiden af stenene, for at give dem et bedre grip.

Med venlig hilsen
ktm

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også