Montering af indvendig dør + malerarbejde

Hej

Vi har netop monteret indvendige trædøre i væggene, der består af letbeton. Der kommer ikke en karm hele vejen rundt om døren, hvorfor der derfor er luft imellem dør og beton, der skal fyldes ud.

Vi har skummet hele vejen rundt, og har spartlet første gang. Området rundt om døren, der skulle spartles var mellem 0,5 - 2 cm. bredt og mellem 0,5 - 1 cm dybt.

Der skal der efterfølgende henholdsvis savsmuldstapet og filt på.

Jeg er lidt bange for, at der med tiden vil opstå revnedannelse, hvorfor jeg tænkte at ilægge en papirstrimmel på samme måde som med fordybningerne på gipsplader? Nogen gode råd hertil?

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sprækken rundt mellem karm og mur skal ikke spartles fuld, da det bare vil revne første gang fruen smækker med døren. du bør bare fylde sprækken med isolering og sætte gerigter rundt for at skjule revnen med.
hvis du ikke vil have gerigter kan du ligge en gummi fuge.
mvh nicolai
Jeg har meget dårlige erfaringer med spartelmasse mellem døre og vægge, de revner meget hurtigt. Det er bedre med acrylfugemasse der kan overmales.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Ja løsningen med at spartle omkring døren kan ikke gøres holdbar. Derfor sættes der indfatninger omkring dørkarme.

Alternativet hertil er at stoppe med isolering, lægge et bagstop og så afslutte med en MS fuge på begge sider af karmen. Husk at sørge for at dørhullet er ordenligt spartlet, sådan at fugen bliver pæn og ensartet

Rolf Brejner

Jeg ville nok spartle det plant med Sigma Grov Spartel og så opsætte selvklæbende tape. Herefter et tyndt lag sandspartel slip og grunde med Sigma microgrunder. Bagefter kan du opsætte filt/savsmuld tapet og male. Det burde holde uden problemer!

Du kan købe produkterne her:
http://maleronline.dk/product/sigma-mikrodispersgrunder/
http://maleronline.dk/product/sigma-letspartel-grov/

Det skal være let at gøre det selv - køb billig maling
Hej Peter

med al respekt - det holder ikke - heller ikke selvom sigma er et udmærket produkt

Rolf Brejner

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Helt enig med Rolf.

www.malermester-hansen.dk
malerPeter stop din reklame for eget firma
Hej.

Jeg mener nu godt det kan lade sig gøre at lave en holdbar løsning, man skal blot bruge de rigtige produkter.

Jeg har selv udført lignende løsninger med held. Det vigtige er at opsætte en armeringsstrimmel og det skal være af glassilkevæv typen og ikke papirstimmel som bruges til gipsplader. Det som også er alt afgørende for om resulatet kommer til at holde er at man bruger en klæber som er velegnet til formålet - jeg ved ikke om alle producenter har et sådant produkt men flügger har en klæber som hedder armeringsklæber 480, sæt glassilkevæv strimlen op i det, og så kan du spartle til plan og glat flade efterfølgende. Grunden til at jeg anbefalder netop det produkt er dels at jeg har god erfaring med at bruge det til lignende formål og så at produktet er meget elastisk, hvilket gør at skulle der opstå en revne vil den ikke revne på overfladen men kun under armeringsstrimlen. Du kan også bruge et produkt der hedder fiona armeringsklæber, men der er sværere at få fat i fordi det er udgået hos nogle forhandlere af produktet.

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også