Tråden er låst

Objektivring og billeder fra tlf.

Hej.
Jeg har et Opemus III og vil gerne bruge mine tagerle objektiver med 39 mm gevind, så hvis der ligger en et sted er
Jeg aftager.
Og så er det vi prøver et billede.
Jeg kan ikke se billedets størrelse, men vi ser

ja den vil så ikke bare indsætte et billede men så tager vi pc'en.

mvh

varmetossen

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En søgning med Bing gav intet resultat !

Uden at vide det konkret vil jeg tro at det har noget at gøre med at en pc er forbundet til nettet med ledning når vi lægger billeder ind. Det er muligt at billede filer ikke sendes med samme hastighed p.g.a. størrelse og derfor ikke kommer ind på LDS serveren

Hej.
Ja, men kunne senere se at billedets størrelse er 33,34 kb så der er da inden for rammerne.
Der er også et redigeret indlæg der er væk.
Der må forskes lidt.

mvh

varmetossen

Hej.
Nå, men nu for at holde fast i sagen, så er jeg stadig interesseret i en objektivholder til 39 mm objektiv til min Opemus

mvh

varmetossen

Kan den ikke købes ? Så må vi jo lave en til dig 

Mvh Jørgen.
Hej.
Det her var bare lige et forsøg. Jeg har ikke forsøgt fotohandlere endnu, så bare hvis

mvh

varmetossen

Annonce
Du Klaus, hvilket gevind er der på dit forstørrelsesapperatur. Er det alm. 42mm kameragevind ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Nej, det er det så ikke. Målt på objektiv udvendig top - top 39 mm 1 mm stigning. Har søgt lidt uden held, men mener det er Leica-gevind.
Prøver lige lidt mere.
Nåh ja. Den undersænkede skive ved oblektivt er den der sættes op i forstørelsesapparatet og holder objektivet.

mvh

varmetossen

Ja ok Klaus. Så er den jo ret speciel. Så vidt jeg ved 39mm "standarten" opfundet af Leica. Det blev vist også flittigt brugt til smalfilmsoptagere med udskiftelig optik. Det siges der stadig produceres linser med den forskruning, sikkert til en skyhøj pris. 

Pøj pøj med jagten.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af j håndstad på 23 mar 2014 19:43

Kan den ikke købes ? Så må vi jo lave en til dig 

Mvh Jørgen.

Nå da da ! Hedder du også Jørgen, så må vi næsten være samme årgang 1951 eller der omkring

Men pas nu på med at love for meget, jeg har ofte hørt at det skulle være Kaukasisk vertikal gevind på sådanne dimser.

Hej.
Jo, det er det gevind. Samme som i mit kamera.
Har en kammerat der er gevindnørd, så hvis jeg en dag mumler lidt om at det her nok er svært, så går det nok hvis jeg ikke finder noget

mvh

varmetossen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis