Hydraulik pumpe, Brændekløver

Hej Allesammen

Jeg skal igang med mit afsluttende projekt på Værkstedskolen som maskinmester, og i den forbindelse skal jeg lave en brænde kløver.

Jeg har skaffet mig en Hydraulik pumpe og et cylinder med stempel. men jeg har ingen ide om hvor mange l/min osv. min pumpe kan yde, derfor håber jeg der er en der ude der kan hjælpe mig lidt på vej. Det eneste jeg ved om pumpen er det der står på den:

Marzocchi

1 P S 1,6 DTL

mvh Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, det kan du da nemt finde ud af hvis du kender max. omdregninger. Og når du ikke kender dette, må vi jo estimere og sige 2500 omdr/m, hvilket de fleste mindre tandhjulspumper snilt kan klare. 

For at finde mængden pr. omdr. hælder du eksv. 50 ml olie op og hælder det i indgangsstudsen mens du tæller antal omdr. indtil olien er brugt op. Og så er det en simpel sag, for et friskt ungt menneske, og regne ud hvor meget pumpen giver pr omdr. da det er grundskolematamatik. Og samme skole har også lært dig hvad mængden er ved 2500 omdr./min.  

Pøj pøj med projektet.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
En hurtig søgning på nettet viser at den kan flytte 1,1 cc pr. motor-omdr.

Du har muligvis allerede fundet ud af det, men det er de tekniske data.



Hilsen Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis