gulvvarme i værkstedet

jeg går og barsler lidt med tanken om at udvide mit værksted og i den forbindelse skal jeg have støbt nyt gulv planen var hel at brække den gamle op, og støbe en ny sammenhængende flade. i den forbindelse kan jeg da ligeså godt forberede det til gulvvarme, og har fået den ide om man kunne koble det til returen på fjernvarmen, altså lige inden det løber ud af huset, ved godt at temp så vil være ret svingende, men det betyder ikke noget da det jo kun er et værksted/ opbevaringsrum. 

umiddelbart er det ret nemt da mit varmeanlæg ligger lige på den anden side af muren til værkstedet, MEN er det lovligt ??? eller er der nogen der har erfaringer omkring det 

som en ekstra ting skal det siges at jeg bor i nørresundby og her betaler vi pr. m3 fjernvarmevand der løber ind og ikke på hvor mange kwh jeg har hevet ud af vandet så opvarmningen er vel gratis, hvis man må !
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, der er normalt en nedre grænse for hvor koldt returvandet må være.
Ok den var ny for mig har aldrig hørt om at man ikke må trække så meget varme ud af fjernvarmen som overhovedet muligt men ved da at nogle værke har en max temp på afgangstemperatur netop for at der skal hives så mange kalorier/varme ud som muligt..... Har du et link til et syd hvor der står at afgangsvandet skal have en vis minimumstemp for kan ikke finde det nogen steder.
Det er så vidt jeg ved ikke lovligt. Jeg kan ikke lige henvise til paragraffer, men du kan jo ringe til Aalborg Fjernvarmeforsyning og høre dem ad :-)
Det er fuldt lovligt, du skal bare huske at du skal betale den faste m2 takst som pt. er 16,88 kr. om året pr. m2 her i Aalborg.

Der er ingen nedre grænse for temperaturen, så skal bare udnyttes bedst muligt for at få flest kwh hevet ud af fjernvarmevandet, nu hvor prisen er pr. m3.
Kan ikke forestille mig der er en nedre grænse for returen, hverken i Aalborg hvor Port land står for det meste, eller nogle andre steder.
Alt det der tabes i returen er jo varmeværkets udgift, så hvis du kan bruge de sidste kalorier så gå amok.
Faktisk tror jeg man de fleste steder betaler en ret høj straf for ikke at udnytte fjernvarmen. Aalborg er lidt særegn.

Du kunne jo være så smart at lave så du kunne koble om til termostat styret, til vinterdage hvor du vil have fuld varme på, og hvis du udnytter det for godt i huset, til at kunne holde frostfri ,
skulle heller ikke selv mene at der er nogen problemer i det men må nok hellere snakke med en vvs'er da det bliver ham der skal lave det

men takker for svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis