Rustfri gryde brændt på. Giftigt?

Kokken på mit arbejde havde stillet en stor gryde til udsmidning idag, og sagde at fordi den havde været brændt på var den giftig og kunne ikke bruges mere. 
Der er vel noget nikkel eller krom i legeringen, men vil den afgive det fremover?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det skete også et par gange da datteren boede hjemme og havde den uvane at gå fra køkkenet når noget var sat over.
Jeg skrabede dem og sleb dem med en stålbørste på en boremaskine, og de har da været i brug et par år siden.
Jeg ved ikke om der kemisk/teknisk er noget om det kokken siger, men nogen oplyser os måske.

mvh

varmetossen

Det er udelukkende et kosmetisk problem. Da det er en rustfri gryde kan du polere den op med stålule eller renslet svampe. De kan blive som nye igen. 

God arbejdslyst.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Rustfrit afgiver ingenting, før du er nær dets smeltepunkt. Træk på hvor mange tusinde tons rustfrit der bliver brugt i føde vare industrien
Jep, jeg syntes også det lød mærkeligt. Teflon er problematisk efter overophedning, så det har måske været det kokken lidt misforstået har handlet efter. Men der skal vel pænt meget varme til at ændre rent rustfrit ståls egenskaber. Jeg må igang med stålbørsten - eller nok hellere messingbørsten. Tak!
Du kan roligt sige tak for gryden, du siger bare til hvis du skal af med flere :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis