lav en rusten overflade

Jeg har set flere steder at det er muligt at lave en rusten overflade på metaller så de ikke ruster videre. (se vedhæftet billede)

Jeg har i et stykke tid tænkt at afprøve det på min gamle cykel, primært for designets skyld.

Er det nogen der ved hvordan man gør det / hvad man skal bruge?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Flot billede må jeg sige

Bortset fra det kan du jo brunere jern så er det forholdsvis holdbart, Brunering foregår ved at du varmer jernet godt op, ikke rødglødende men varmt og så smører du lindolie på, så er det bruneret.

Skrevet af Håndværkeren på 20 mar 2014 19:53

Flot billede må jeg sige


Man kunne jo også hjælpe den stakkels mand - ny bruger af forummet - velkommen til

Her er en fin udførlig vejledning i hvordan du sætter billeder ind :

Vejledning





Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det var nok kommet, jeg har efter hånden skrevet den vejledning mange gang, vidste ikke at JørgenE også havde lavet en

Og så er du mere vågen end jeg var, havde slet ikke set at det var hans første spørgsmål.

Det lykkes ikke med billedet, så nu får I lige et link til billedet i stedet for 

Tak for det første forslag, men jeg har desværre ikke en flammekaster eller lignende liggende til at varme stellet op med.

Er der andre metoder?

Umiddelbart tænkte jeg at jeg skulle rense alt malingen af og derefter smøre et lag kemikalier af de ene eller anden art på, som kan skabe den beskyttende rustoverflade.

Jeg bruger selv flere andre forums en del, så jeg har det på samme måde som jer når nybegynderne stiller de samme spørgsmål som der er blevet stillet 1000 gange før og kludrer rundt i systemet
det er på ordet "billedet", men her får du det igen

https://www.google.dk/search?q=rusten+togskinne&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=gAMsU4KXHIiG4ASwy4CQCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=976#facrc=_&imgdii=_&imgrc=KqVQg26xPdQoQM%253A%3Btwqfns2i5JcAoM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.colourbox.dk%252Fpreview%252F3693699-194204-togbane-spor-med-godtog-i-baggrund.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.colourbox.dk%252Fbillede%252Ftogbane-spor-med-godtog-i-baggrund-billede-3693699%3B480%3B318

Skriver du fra en I-pad, så kan du ikke lægge link her på siden
Hej.
Jeg synes at indtrykket er, at der skal en computer til. Ved ikke hvorfor, men telefoner og pads går vist ikke med billeder og links.
Har lige fået en ny smartere tlf. så det skal måske prøves.


mvh 

 varmetossen

var der nogle der kunne svar på mit spørgsmål?

kan man lave den ruste overflade på nogen måde uden at det ødelægger stellet og uden at man skal til at varme stellet op?
Skrevet af m.k på 22 mar 2014 09:35

var der nogle der kunne svar på mit spørgsmål?



kan man lave den ruste overflade på nogen måde uden at det ødelægger stellet og uden at man skal til at varme stellet op?

Nu skal jeg lige forstå dit spørgsmål rigtigt, er det for at det ikke ruster igen eller ønsker du at den har en rusten overflade ?

Der findes en maling som går i forbindelse med rust og omdanner den til et rustsikret lag, så der ikke kommer rust igen. Den hedder Hammerite ! 



Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også