Hvilke vinduer skal jeg vælge.

Skal have skiftet 5 vinduer og en terressedør ud. Det er et hus fra 1957 og de gamle vinduer er de sidste der manger at blive skiftet. Jeg vil gerne have træ/træ da de andre vinduer i huset også er det, og da jeg ikke har så meget imod at velligeholde dem en gang imellem med en klat maling. Jeg har læst en masse tråde om emnet, men synes det var lidt svært at overskue. Havde først fundet nogle fra JNS der var meget billige, men kunne læse mig frem til at det ikke var nogen god ide.

Mine krav til dem er at de ikke skal være alt for dyre. Forestiller mig under 3000 for et 119x119 vindue og med en god isoleringevne. Har kigget lidt på rationel men kunne se at der også var delte meninger om dem her på siden. De andre vinduer i huset er KPK, men dem skal jeg omkring en tømmermester kunne jeg se plus de virker lidt dyre. Har tænkt mig at sætte dem i selv med hjælp fra en kammerat der er tømmere.  

Det var en lang smørre, håber jeg kan få noget hjælp.
Skal have skiftet 5 vinduer og en terressedør ud.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige nu køre der faktisk en reklame på yuo tube og TV2  fra Rationel, hvor ham Erik Peitersen er reklame figuren der fortæller hvor fantastiske deres produkter er
Hmmmmm så er der åbenbart meget forskel på de forskellige produktionslinie, vi valgte rationel. Netop efter en sammenligning netop på outline og rationel og de var ganske tydelig forskel (begge mærker kunne/kan ses hos stark aalborg) og hvad vi kunne se var at samlingerne gabte en lille smule hos netop outline og der var der intet af hos rationel, og helller ikke på de vinduer samt døre vi har modtaget (træ alu vinduer) og malingen er perfekt. Alt fungere 100 % som det skal så jeg er overrasket over at kvalitet åbenbart kan svinge. Og desuden var vi helt klart til rationelt design på liste og rammer men det komme jo selvfølgelig an på øjnene der ser
Er enig med Koluda.. Der er så mange andre og bedre alternativer end Rationel..

Rationel har været rigtig gode til at smøre trælaster og arkitekter..
Får man udbuds materiale står der tid at vinduer skal være rationel eller tilsvarende.. vælger man et andet produkt, så står tømrermesteren pludselig med ansvaret på kvaliteten og udsende..

Jeg ville vælge mærker som STM, Outline, Dana.

Men når det gælder Træ/Alu så ville jeg kun vælge STM, Dana og IdealCombi..
Raionel og Outline´s Træ/Alu er ikke rigtige beskyttet mod vind og vejr.. men det er en helt anden historie :-)


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Lopus på 23 mar 2014 21:26
Er enig med Koluda.. Der er så mange andre og bedre alternativer end Rationel..

Rationel har været rigtig gode til at smøre trælaster og arkitekter..
Får man udbuds materiale står der tid at vinduer skal være rationel eller tilsvarende.. vælger man et andet produkt, så står tømrermesteren pludselig med ansvaret på kvaliteten og udsende..

Jeg ville vælge mærker som STM, Outline, Dana.

Men når det gælder Træ/Alu så ville jeg kun vælge STM, Dana og IdealCombi..
Raionel og Outline´s Træ/Alu er ikke rigtige beskyttet mod vind og vejr.. men det er en helt anden historie :-)

Jeg er spændt på de STM vinduer vi får i træ/alu

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også