Trolla grundmodul på Stiga havetraktor

Hej

Jeg har idag købt et Trolla grundmodul (rive, spindel og monteringsplade) til min havetraktor, en Stiga Estate Grand Tornado HST 2011. Trolla skriver, at de passer på næsten alle havetraktorer, men jeg synes ikke den passer på min. Jeg regnede med der skulle laves nogle små modifikationer, men jeg har svært ved at se hvordan det lige skal gøres. Er der nogen der har monteret sådan en på deres Stiga havetraktor, i så fald, hvordan har I gjort. Håber I kan hjælpe inden jeg begynder at skære, bore, svejse.....

http://www.trolla.dk/index.php?option=com_catalog&Itemid=29&task=catalog_view_product&id=9

Med venlig hilsen
Thomas Pedersen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Thomas.

Forudsætningen er at din havetraktor har den flade bagende, så har den det kan jeg ikke se at du skal ret meget andet end at bore nogle passende huller og sætte noget fladjern på bagsiden som forstærkning.

Nu er det svært ved en hurtig søgning på nettet at finde billeder der viser bagenden af din traktor.

Jeg har med til at montere et sådant beslag på en knækstyret Jonsered. Den har bagpå en vægtklods der er svagt krummet.
Her blev der boret og skåret gevind. Pga at den også skulle kunne trække en 750kg boggietrailer (vi havde smeden til at lave en indsats til beslaget med en trækkugle på) måtte vi bore et par huller mere så langt ude i siderne som muligt for at beslaget ikke skulle vride. Der blev så bare sat et par afstandsklodser så krumningen blev udlignet. Men så kunne det også holde.
Selve trækkuglen var placeret ca 20cm over selve montagebeslaget (grundet vægtklodsens lave placering) så det er jo et
voldsomt vrid, men som sagt, efter de ekstra bolte gik det fint.

Trolla-systemet er meget enkelt og det var nemt her at skifte mellem rive og trækket til traileren.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis