Hvilket drivhusmærke er lettest at samle?

Hej med jer,
Mit spørgsmål er ganske enkelt: er Juliana, Halls eller det amerikanske mærke Palmar lettest at samle for gør det selleren? Overvejer jem og fix tilbuddet til 4500 i denne uge, men kan være lidt i tvivl om det er til at få reservedele til et Palmar drivhus. Nogen som ved noget?

Med venlig hilsen
Hanne Andersen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Hanne.

Det tror jeg er noget lunde ens, de bliver lavet efter de samme principper. Det du hellere skal se efter er profilernes tykkelse i godset og tykkelsen på glasset.

Hvad du lige mener med reservedele ?

Hvis det er tilbehør tror jeg også det kan tilpasses de fleste.

Vi nappede et Vitavia hus for et par år siden, som flere byggemarkeder og Bilka i øvrigt sælger. Vejledningen er meget detaljeret, og går man systemtisk frem, så går det såmænd fint med at samle det. Men man kan godt føle sig udfordret undervejs 

Undervejs i samlingen var det min opfattelse, at der manglede et par små blik. En telefonhenvendelse til importøren var nok til, at de lå i posten et par dage efter. 

Igen her efter stormene havde huset lidt lidt overlast, hvorfor der bl.a. var behov for lidt stumper til den ene dør. Igen var en henvendelse til importøren nok til at stumperne lå i posten et dage senere (mod betaling denne gang dog).
Med reservedele mener jeg f. eks. ruder., hvis nu der skulle forekomme stormskader, ophængningsøjer osv osv. 
Har overvejet meget om det skulle være glas eller polycarbonat. Men, da vi har børn, er jeg ikke rigtig i tvivl dér. Skal ikke have glasskår over hele haven.

Men er der nogen, som har helt konkret erfaring med Palram Balance, som Jem og Fix har på tilbud? Umiddelbart ser det godt ud for mit utrænede øje, men vil da godt lige have jeres besyv med.

Kan ikke lige se mig ud af, om det er kraftigere eller svagere end andre, men ser ud til, at der er godt med forstærkninger til de bornholmske snestorme, positivt

Med venlig hilsen
Hanne Andersen
Hej Hanne

Uden jeg skal tage modet fra dig, så tror jeg at det er nogenlunde ens, hvor BESVÆRLIGT det er at samle et drivhus. Ingen skal ihvertfald fortælle mig at det er nemt :-)

Har selv et Vitavia, i str. 9900, der var ved at tage pippet fra mig.

Om glas-vs-polycarbonat - og andre overvejelser - se HER:

http://www.opj.dk/drivhuse_foerdu.php

mvh  Jan

Jeg havde tidligere et af de billige drivhuse, men det bukkede under for sneen sidste vinter, istedetfor købte jeg et Euro Serrer maxi 4 hus som jeg er MEGET tilfreds med! det overlevede begge storme uden det mindste selvom Bodil fik væltet et træ halvt ned over det...! det er 4mm sikkerhedsglas som er en klar fordel når man har en fodboldglad søn (og far:-)) Desuden er profilerne MEGET tykkere og stærkere end på de billigere huse.

Alt i alt vil jeg anbefale at man overvejer at pris og kvalitet helt klart hænger sammen....!
Annonce
fdlg,
fint input - men med respekt for dit fine kvalitets drivhus - så er vi jo i en helt helt anden prisklasse, end en JemFix-model, som trådstarter har kig på.

mvh  Jan

Jan E>
Ja det er jeg enig i, men hvis det skal skiftes hver 2 år kan det være en ide at overveje...

Jeg mener et 7kvm koster under 10.000, selvfølgelig over det dobbelte, men alligevel hvis det billige falder sammen i næste storm kan det jo være ligemeget!
Medmindre forsikringen betaler.
Det gjorde mit forsikringsselskab, både oprydning/nyt drivhus/ny opsætning.

mvh  Jan

Du kan sagtens samle et drivhus, hvis du kan samle den her:


                                                                                                                  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis