Kan aux mini-jack indgang på bilstereo skabes?

Jeg har lige købt en bil hvor der sidder et Pioner CD/Radio i, sådan en hvor fronten kan klikkes af.

Det er sådan at jeg ikke længere bruger CD'ere og der er ikke nogen mini jack indgang på anlægget til MP-3.

Kan man på en eller anden måde bag på anlægget lodde en ledning på således at fx man afmonterer CD-indgangen og i stedet tilslutter/lodder en ledning på med et mini-jack stik?

Nogen ideer? 

Mick
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der er ekstra indgang på radioen, kan man godt lave et adapter kabel fra (formentlig) phono stik til mini jack

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
hmm den var mere tricky, det kan naturligvis godt gøres, men hvordan ved jeg dog ikke.
Omend der ikke er meget gør det selv, så ville jeg nu nok overveje at skifte radioen, da en ny ikke koster det vilde.
Jeg købte en Clarion forig år, 750kr
der var så usb på bagsiden, som blev forlænget og muret ind hvor cigarettænderen var :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Men, ved der findes nogle små FM sendere man sætter til sin MP3 afspillere og høre musakken af den vej (FM radioen). De ses handlet rundt omkring. Ved dog ikke om de er helt legale her i DK.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svar, jeg overvejer hvad jeg gør.

Mick
Jeg havde samme udfordring, men poppede radioen ud og tog den med ind i en biltilbehørsforretning på hjørnet af Åbopulevarden og Falkoner Allé. De fandt et stik der kunne sættes bagi radioen, som går til to phono hun-stik. Der sættes så et phono-han til mini-jack i. Så skal kablet bare føres ud igennem et eller andet sted. Min bil havde meget bekvemt nogle store revner i instrumentbrættet påført af en utålmodig mekaniker, så det var supernemt.
Hej
Blot lige en indskudt bemærkning til indlæg her !
Det er  IKKE  ret mange radioer der accepterer  MP3  filer på AUX eller andre indgange !!
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
@ Polobjørn: Når du siger "ikke så mange" så mener du vel at gamle analoge spilledåser ikke kan eller hvad?

Mick
Er det værd at bruge meget tid på. En god klangfast radio fra eks. harald nyborg af mæket Sony har det der skal til Det tager 4 minutter at skife dem om hvis der er ISO stik i forvejen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis