Kan aux mini-jack indgang på bilstereo skabes?

Jeg har lige købt en bil hvor der sidder et Pioner CD/Radio i, sådan en hvor fronten kan klikkes af.

Det er sådan at jeg ikke længere bruger CD'ere og der er ikke nogen mini jack indgang på anlægget til MP-3.

Kan man på en eller anden måde bag på anlægget lodde en ledning på således at fx man afmonterer CD-indgangen og i stedet tilslutter/lodder en ledning på med et mini-jack stik?

Nogen ideer? 

Mick
Jeg har lige købt en bil hvor der sidder et Pioner... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sjovt selv at fikse noget, jeg kan godt lide at minimere køb-og-smid-ud kulturen og så vil jeg også meget hellere bruge pengene på oplevelser sammen med menneaker jeg holder af.

Mick
Du minimerer intet hvis du skal have dansk arbejdskraft hen over, men hvis du selv gør det så ok. Så er du som mig. Men hvis dyret ikke har en AUX knap på fronten så er du på skideren tror jeg.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Altså som udgangspunkt har den en Cd afspiller, så den er vel digital og burde kunne tage mp-3 filer eller hvad?

Mick
..burde kunne tage mp-3 filer eller hvad?..

I høj grad "eller hvad"

Ja, musikken er lagret digitalt på CD'er.
Ja, musikken er lagret digitalt i .mp3 filer.

Det er ikke det samme som at en CD datastrøm er direkte kompatibel med en .mp3 datastrøm.

Dit udsagn svarer til:

Der er nyheder på Politiken
Der er nyheder på Beijing Daily:

..burde kunne læse mine nyheder på Beijing Daily eller hvad?..

Nej.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Check om der er en knap til at skifte til Aux. På min hedder den Src. Radioen popper ud ved hjælp af to små bøjler, som stikkes ind i 4 huller, som formentlig sidder bagved det panel du klikker af radioen. Hvis du er heldig ligger bøjlerne og roder i bilen et sted, ellers har de sikkert et sæt du kan låne i butikken. Hvis dit signal kommer ind ved hjælp af mini-jack er det analogt og så er du ude over problematikken med D/A converter i radioen, og dermed hvorvidt den kan oversætte MP3-filer. Signalet er oversat til analogt når det forlader hovedtelefonundgangen på din MP3/Ipod/Iphone.
Jeg tror kablet koster ca. halvandet hundrede kroner for adapteren, og max. en halvtresser for phono-minijack.
Brinck Elektronik på Frederiksborggade kunne have begge dele. Ellers nede på hjørnet af Åboulevarden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis