Plastlaminat/Formica el. lign.

Hejsa

Jeg er igang med at bygge et nyt bord til min overfræser, og der kunne jeg godt tænke mig en lamineret bordplade. Jeg forestiller mig den udført i 2 x 20 mm MDF, som jeg så bagefter vil klæbe laminat på. Det store problem er blot hvor pokker man kan købe laminat henne.
Jeg er ude efter ca. 1 mm tyk laminat som f.eks. Formica, men det eneste sted jeg kan finde det er hos Riisfort i Brabrand, og de sælger ikke til private .

Jeg har været forbi Brabrand Lamineringscentral og de ligger ikke inde med plastlaminat, og henviser i øvrigt til Riisfort.

What to do.....?

Med venlig hilsen

Anders

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa, den idé har jeg overvejet, jeg vil bare gerne undgå at skulle købe en hel plade. Jeg skal ikke bruge et stykke der er større end ca. 620 x 850 mm.
Derudover vil jeg gerne have en relativt tyk plade, ca. 40 mm, og det er lidt noget rod at lime filmbelagt finer, synes jeg.

Med venlig hilsen

Anders

Ja, det er temmelig dyrt, og svært at lime sammen, men ellers ret perfekt til formålet.

Jeg har desværre ingen idé om, hvem der forhandler laminat i din ende af landet, men prøv at ringe dem fra linket ovenfor, og spørg om de ikke kan henvise dig til nogen. De plejer at være ret hjælpsomme.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Så vidt jeg kan læse mig til, er den eneste anden forhandler Riisfort i Brabrand. Pokker stå i de grossistvirksomheder der ikke vil handle med private .

Det kan godt være at det må blive krydsfinérløsningen. Det kan måske lade sig gøre at lime på den ru side med f.eks. montagelim. Det skidt binder jo på stort set alt.

Med venlig hilsen

Anders

Fineren kan du evt kigge i byggemarkeder, de har gerne diverse rester stående til rimelige priser.
Ved at især Bauhaus har en hel del rester.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Jeg må et smut forbi Bauhaus, og se om de har noget brugbart.

Med venlig hilsen

Anders

det kan jeg næsten ikke tro andet end at de har :-)
Det er ikke længe siden jeg selv var derude (Tilst) og der var i alt fald en del forskellige rester :-)

Held og lykke

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jo tak, og tak for hjælpen :-)

Med venlig hilsen

Anders

velbekomme :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis