Rabat på køkken

Hej

Vi er pt ved at finde nyt køkken til når vi skal renovere vores hus til sommer.

Vi har været på kig hos Invita og hos Svane, og afventer tilbud fra dem.

Er godt bevidst om at man skal se på den samlede pris og om man føler man får værdi for sine penge, MEN hvad kan man forvente at få i rabat på elementerne i forhold til deres prislister hos de ovennævnte?

Og samtidig havde jeg forventet at få i hvert fald 40 % rabat på hvidevarene i forhold til vejledende priser, syntes det er det jeg har erfaring med at jeg har kunne få når jeg tidligere har købt hvidevare(dog ikke i forbindelse med køb af køkken) - Er det helt skudt ved siden af?

Mvh

Rasmus

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke med køkkenelementerne mv.. Men på de hårde hvidevarer bruger køkkenfirmaerne producenternes "listepriser", som er meget opskruede. Min erfaring er, at listepriserne typisk er dobbelt så høje, som hvad du kan købe det for i webbutikker, Elgiganten eller andre steder. Jeg købte en opvaskemaskine i HTH på et tidspunkt hvor de havde 40% rabat på alle Siemens hvidevare - men selv med 40% matchede deres priser bare resten af markedet.

Der er dog enkelte (top)modeller, som kun forhandles af køkkenfirmaerne.

Jeg ville nok bede om halv pris på hvidevarene eller finde dem et andet sted og købe dem selv.

Mvh. AllanE
jeg tror ikke at du skal fokusere så meget på hvor meget rabat du får det enkelte sted men nok nærmere om du kan få det du gerne vil have til den pris du vil give jeg har selv købt 2 køkkener inden for samme kalender år (satte en ind i et hus, som jeg så solgte 8 md senere, så da vi skulle købe nyt køkken til det nye hus så køkken sælgeren lidt mærkelig ud da vi troppede op i butikken og sagde at vi gerne ville have et nyt køkken........., men faktum var at vi fik noget der ligened 40 % i alt sammenlagt i forhold til listepris på køkken nr. 2 for som han sagde selvfølgelig skulle det da belønnes når man nu købte så ofte. det første køkken blev der givet 20 % i alt på, og jeg tror nok at det er hvad du vil kunne forvente at f, men er det et dyrt køkken til måske 250.000 kan du nok få en lidt større rabat end hvis det er et til 30.000 da hans avance målt i kr. jo er større ved det dyre køkken p.s. det var Aubo køkkener vi handlede ved vi fik et lign tilbud hos svane køkkener men de kunne slet ikke matche prisen på køkken nr. 2

Hej Tak for svarene

AllanE - Ja det var også det jeg tænkte, de tjener godt på hvidevarene

mfrost - Nej, ved godt at jeg skal se på om jeg er tilfreds med hvad jeg får for mine penge, men det kunne være rart at se hvor meget jeg kunne presse dem når jeg fik deres bud så håbede at der var nogen der specifikt havde erfaring med de to mærker, da rabatten i kroner og ører naturligvis er lavere på et kvikkøkken til 50.000

Selvfølgelig skal folk der køber flere køkkener og ligger flere penge have bedre vilkår, derfor fornuftigt at give 40%, men hvis man har mulighed for at give 40% ved anden handel, havde man måske også mulighed for at presse lidt mere end 20% ud af dem første gang.

Vi påtænker at vores køkken og bryggers skal stå os i en slutpris op mod 175.000 for elementer, levering, montering og hvidevarer (dog ikke vask og tør) - Så vi havde forhåbninger om at kunne få en pæn rabat på vejledende og så ende omkring dette beløb, og vil da mene at der er lidt at give af når vi kommer i den prisklasse.

jeg kan fortælle at vores saml liste priser ved både svane og AUBO lå på ca. 250.000 alt i alt inkl kvalitets hvidevarer + indbygnings ekspresomaskiene ( som alene havde en listepris på 16.000. Som jeg husker det ville svane ikke gå længere ned end ca. 190.000 ( som jeg husker det, for 2 år siden) aubo sagde at det da også var meget usædvanligt at de gav en rabat af den størrelsesorden. men som sagt at købe 2 store køkkener iden for samme kalenderår skulle jo belønnes med lidt ekstar rabat. jeg tænker nok at hvis jeg havde fravalgt hvidevare havde jeg ikke fået så meget i rabat hos hverden den ene eller den anden da det ofstest er her avancen er ret stor

Vi fik en Svane køkken for et års tid siden ...

Jeg fandt de billigste priser på alle hvidevarene på nettet, Svane kunne så sælge til sammen pris, især emhætte med extern motor var der rigtig meget sparet på.

Jeg printede alle hvidevare priserne ud, og havde med

På resten at køkkenet fik vi godt 30 % rabat (det holdt hårdt, og kun fordi vi havde et konkurrerende tilbud fra Invita)

Det var ikke det helt store køkken, vi endte med en pris på 90000 kr, incl hvidevare (ovn, induktionsplade, opvasker, emhætte, og køleskab), vi stillede det selv op.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis