Een dør imellem køkken og badeværelse?

Halløjsa!

I min hytte er der to lejligheder, og jeg bor i den ene og lejer den anden ud. Den udlejede lejlighed er på 50 m2 og det har været unge mennesker, der har boet i den, og sådan tænker jeg, at det nok kommer til at blive ved med at være - lejligheden mangler en ordentlig entré, og den er sådan indrettet, at man har eget badeværelse, men man skal ud på gangen for at komme derud.

Jeg går lige nu og lurer på, om jeg i stedet skal lave en dør til badeværelset fra køkkenet. Der kan muligvis også etableres en fra stuen, der rummer spisestue og sofaafdeling - umiddelbart tænker jeg dog, at hvis man har gæster, er det ikke så rart, at sidde på tønden, imens de sidder og drikker rødvin lige på den anden side af døren, så jeg tror jeg ville foretrække at man skal igennem køkkenet.

Men mit dilemma består nok i virkeligheden i, hvad der er mest træls - at man ikke har muligheden for at rende i bar mås på toilettet - eller at toilettet befinder sig lige ved siden af køkkenet - eller ved siden af opholdsrummet. Hvad tænker I?

mvh. tina

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen førhen var det da ganske almindeligt at der var en dør til badeværelset fra køkkenet, der var så noget om på et tidspunkt, at man ikke måtte etablere det ved nybyggeri. I ældre huse hvor man tidligere havde Lokum i gården, blev der etableret toilet i viktualier rummet.
Så må du svøbe dig i et håndklæde, hvis du ikke vil udstille dine yndigheder for alle og enhver!!

Med venlig hilsen
ktm

 

oluf sand sad da og pustede grise op mens gertrud og hunden emil var i køkkenet ved siden af
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hehe... nu er det heldigvis ikke mig, der skal ud og rode på gangen, men min stakkels kommende lejer :-) Det er også det, der gør det lidt svært at vælge, for var det mig selv, der skulle bruge det, havde jeg lavet døren fra køkkenet. Men det er jo bare SÅ forskelligt, hvad folk vil have, og hvad der gør, at man siger neeeeeeej tak!! :-)

mvh. tina
Annonce
Du kan jo så vende den om og sige, jeg vil ikke byde andre at bo under forhold jeg ikke selv ville bo i ! ( Vær mod andre som du ønsker de er mod dig )
Hej Jørgen
Man vil ofte begå en stor fejl, hvis man ukritisk antager at andre mennesker har nøjagtigt samme preferencer og dislikes som en selv :-) Det er derfor, jeg spørger andre mennesker, hvad de vil foretrække... det ville være ærgerligt at bruge en masse krudt på at lave lejligheden om til det, som jeg ville foretrække - hvis det så viser sig, at langt de fleste helt klart ikke gider at have toilet ved siden af køkkenet...
mvh. tina
Jeg har selv boet i 11 år i en lejlighed  hvor toilettet var ude på en kold gang og mit dele badeværelse lå i kælderen i den anden ende af et stort hus hvor jeg først skulle igennem et værksted og fyrrum for at komme i bad. Min første lejlighed havde Lokum i gården og intet badeværelse, her var det elevator vask i en balje i køkkenet, herligt når man boede på første sal. Vinter dage havde man plastik for vinduerne tæpper for dørene fyrede i kakkelovn så udluftning i vinter halvåret var en by i Rusland. Men man var glad for at have tag over hovedet en varm seng at sove i o.s.v. Nu om dage skal vi jo helst have det hele inden for rækkevidde med eget toilet og bad ! Min Første lejlighed var på hele 30 m2. og kostede den svimlende sum af 325,00 kr. om måneden
...og de første Ford T begyndte så småt at køre i gaderne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mon Håndværkeren kommer fra Yorkshire?

Se
http://www.detbedste.com/2009/12/monty-python-four-yorkshiremen.html

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis