Hulmursisolering med flamingo?

Hej

Jeg har en gavlvæg der virker lidt fugtig/kold indvendig. Jeg overvejer om en hulmursisolering kan løse problemet. Jeg kan komme til oven fra og tænker at hælde flamingo kugler ned den vej.

Men er flamingo kugler det rigtige materiale valg, eller er der andre materialer man med fordel kan hælde ned ovenfra?

Min indervæg er af gasbeton, jeg overvejer at beklæde denne med dampspærre og gipsplader for at holde fugten ude. Men risikerer jeg her at fugten lægger sig mellem gasbeton og dampspærre og gør skade på gasbeton væg? Eller er det en OK løsning?

Håber nogle af jer har lidt viden/erfaring med dette i vil dele

Hej Jeg har en gavlvæg der virker lidt fugtig... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg byggede til for mere end 20 år siden var den ene væg op imod min murede carport - en dobbeltmur uden isolering. Jeg hældte flamingokugler i fra oven - ingen vinduer eller døre i den væg - eneste ulempe var at det " krøb " om et hjørne til det mødte døren til redskabrummet fra haven ( ca. 1,5 m ekstra ) - så kostede lidt flere kugler end forventet .

Jeg har siden målt temeperaturen med et billigt infrarødt termometer på den væg i forhold til de nye, der blev stillet op - ikke en målbar forskel.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af christiannielsen på 20 mar 2014 17:19







Må jeg stille et tillægsspørgsmål?







hvis der i forvejen er batts i hulmuren, men der er god plads mere isolering, kan man så blæse perler ind selv, eller skal man have proffer til det?


Jeg havde en tilbygning, hvor der kun var 50 mm dårlige rockwool.

Jeg har en sandblæser, af den type hvor man kommer sandet i en beholder, og så sættes der tryk på sandet.

Den modificerede jeg lidt på, så den kunne blæse med flamingokugler, den kunne blæse kuglerne ud gennem et 12 mm rør, der var 2,75 m langt, jeg borede huller 12mm i fugerne i hjørnerne, for hver 4 fuge, så kunne jeg fylde op med flamingokugler, og der blev virkelig blæst meget ind, men det var også med 8 bars tryk. (min hulmur er lukket i toppen)(udstyret er for længst skrottet)

Røret passede med, at jeg nogenlunde kunne komme ind, og dække hele hulmuren, og så trække røret tilbage, efterhånden som der blev fyldt op.

Jeg købte nogle store big bag med  flamingokugler, der var taget ud af en etageadskillelse, de var meget billige. 


Fed ide og opfindsomhed - ægte LDS-ånd

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige et måske halvdumt tillægsspørgsmål.

Kan man bruge flamingo kuglerne fra en gammel sækkestol til isolering? Eller er der noget specielt ved den flamingo man normalt bruger til isolering?

Skrevet af 123Bamse på 20 mar 2014 22:07

Lige et måske halvdumt tillægsspørgsmål.



Kan man bruge flamingo kuglerne fra en gammel sækkestol til isolering? Eller er der noget specielt ved den flamingo man normalt bruger til isolering?



Ja det kan du sagtens, mener bare de er lidt mindre, men fin kvalitet.

Men det går nok mange sækkestole til et helt hus

Som jeg husker det brugte jeg over 2 m3 kugler da jeg efterfyldte med flamingokugler, og her var jo isolering i forvejen.....



Annonce
Skrevet af EISOE på 20 mar 2014 19:59

Fed ide og opfindsomhed - ægte LDS-ånd

Ja det tog også masser af tid, og en del forsøg. Men billigt, og sjovt, så alt i alt et rigtig godt  GDS projekt

Det indebar også  "opfindelse" af en ejektor suger til trykluft, for nemt at kunne fylde flamingokuglerne i sandblæseren, samt at den frasorterede urenheder såsom puds stumper, og søm der var i flamingokuglerne. 



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis