Polo '99 1,6 automatgear

Hej!

Jeg har en lille polo (hatchback) indregistreret første gang i 99'.
Kilometerstanden siger 150.000. Service er overholdt og bilen har aldrig strejket.

Pludselig begyndte startmotoren at skulle kører lidt længere tid inden bilen startede (tidligere kørte den maks 1 sek.). En morgen ville bilen absolut intet.... Det vil sige, at startmotoren kørte som den skulle, og jeg kan hører at fødepumpen (fra tanken under bagsæddet) kører og slår fra efter nogle sekunder. 

Jeg fik min morbror til at komme om aftenen for at kigge på den. Da han lavede en fejlsøgning med PC og kabel kom der intet? Vi målte pumpetryk (?), spænding på indsprøjtningsdyserne og tjekkede tænding på tændrørene, hvilket alt var ok..

Bilen blev fragtet på værksted, hvor den startede med det samme...

Siden da har den et par gang ikke kunne starte om morgen, men godt senere på dagen. Når den først kører fejler den intet, dog er den gået i stå et par gang ved tomgang.
Den kan nogen gange startes ved at holde speederen i bund og lade starteren kører lang tid, hvorefter den hoster sig igang. 

Jeg er helt på bar bund..

Venlig hilsen 
Simon Nielsen 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg godt nok ikke meget om biler, men mit umiddelbare gæt er at fejlen ligger i pumpen, muligvis en lille ventil i pumpen som ikke lukker rigtigt. Skift pumpen og se så om det hjælper.
Nej det kan den ikke 
Startspærre der ikke har kontakt med chippen i nøglen ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis