Inspektion/servicering af min højvandslukker

Jeg har købt hus med kælder og Kessel højvandslukker, og er ved at undersøge om denne er funktionsdygtig (det skulle den være) så jeg åbnede låget til den og tog dette billede:



For det første: er det meningen at den skal være oversvømmet? Jeg forventede egentlig ikke at lukkeren skulle være badet i vand, det er nok bare overfladevand (klart og ikke-lugtende), men bør dette pumpes op eller er det ligemeget?

For det andet: hvordan kontrollerer jeg om skidtet virker? Når jeg trykker på "test" inde på styringen, kører motoren i bunden af billedet lukkeren cirka i midten over til "zu", den knager godt det sidste stykke, og så bipper den inde fra styringen. Så langt så godt. Men er der andet man kan gøre eller bør det være ok?

I manualen står der service 2 gange årligt, så hvis nu jeg selv kunne fikse det, var der nok lidt penge sparet.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej kongkurs. det er ikke meningen der skal være vand oven på højvandslukkeren, den skulle ikke tage skade af det, da den bygget til at kunne modstå vand, men ville nok fjerne det værste og så se om man kunne finde årsagen til der kommer vand ind i brønden og få det tætnet på en eller anden måde,
du bør få en fagmand til at kontroler den, for skulle det ske at den ikke virker den dag det er nødvendig og du ikke kan dokumenter at den er holdt ved lige er der ikke meget at hændte ved forsikringen.
så de penge er vist givet godt ud,
mvh nicolai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis