Varmegenvindning / indeklima

Hej vi bor i den halvdel af et dobbelt hus på 3 etager med alle soverom øverst. Det er trængt og 42 m2 på hver etage. Vi har købt et nilan comfort 300 brugt og kunne godt tænke os at høre om det er muligt at installere dette udelukkende på øverste sal. Det virker utrolig kompliceret at få rør ind fra koldloftet til midter etage i stue og kælder etage og samtidig vil vi gerne have gavn af det i soverummene øverst oppe da vor søn har allergi og om sommeren blir det ganske varmt her. Er det en tåbelig ide bare pga indeklima eller kan det lade sig gøre ?

Mvh
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan du lave det udelukkende øverst, men hvis det er for at nedkøle rummet, er det ikke den rigtige vej at gå, så skal du have et anlæg der nedkøler luften. ( Ved hvad det hedder men kan ikke stave det )
Du vil slet ikke få den glæde af genindvindingen som du bør, hvis du laver det som du beskriver.
Luften i et hus forurenes i køkken, bryggers og bad, og det er herfra der skal suges ud. Og så skal der blæses frisk luft ind i de andre rum.

Tag kontakt til et professionelt ventilationsfirma og få dem til at komme med mulige løsninger. Det vil du få meget mere glæde af.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej
Som bynke-allergiker kan jeg særdeles godt følge jeres tanker for jeres søn.
Det værste man, som allergiker, kan udsættes for er gennemtræk, f.eks. åbne vinduer mv. i en varm august måned.
Selvfølgelig er det en god ide med et ventilationsanlæg, forudsat med pollenfilter, i steden for åbne vinduer, i en varm sommerdag.
Hvis det kun er for jeres søn, og økonomien ikke er til store forkromet løsninger, så nøjes med ventilation på øverste etage.
Det er ikke nødvendigt med nedkøling at indblæsningsluften.
Hvis indblæsningsluften bliver a la air-conditioning er det er sikker måde at blive forkølet på.
Jeg er særdeles tilfreds med mit, gør det selv, ventilationsanlæg, særdeles når det er pollen sæson.
Alt afhængig af jeres tekniske og håndværksværksmæssig kunnen behøves i ikke nødvendigvis at få et dyrt ventilationsfirma til at se på sagen.
Prøv at sende nogle skitser, evt. til "privat mail" så skal jeg prøve at komme med løsningsforslag.
Eller blot spørg videre.
Med venlig hilsen
gsh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis